يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۹
روایت نمایندگان مجلس از کندی روند پرونده بورسیه؛

قوه قضائیه در بورسیه‌ها اقدام عملی انجام‌ نداده/ وزارت علوم با آبروی خانواده آنها بازی کرد

دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 484373
حل مشکل بورسیه ها یک روز هم نباید به تأخیر بیافتد این یک حقوق اجتماعی سیاسی است که مسئولان وزارت علوم باید در بازگرداندن حقوق پایمال شده دانشجویان جدیت داشته باشند.
قوه قضائیه در بورسیه‌ها اقدام عملی انجام‌ نداده/ وزارت علوم با آبروی خانواده آنها بازی کرد
گروه جامعه جهان نيوز ـ  علی اصغر زارعی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره روند پیگیری پرونده بورسیه ها گفت: با پیگیری هایی که انجام شد دانشجویانی که تحصیلات آنها متوقف شده بود به تحصیل ادامه دادند اما بالاخره وزارت علوم موظف است که در پایان تحصیل برای آنها جایابی انجام دهد که تا کنون برای بعضی ها انجام شده است اما برای بعضی ها کماکان باقی مانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد محدودی بودند که به دلیل مغایرت هایی که برای معدلشان اعلام کرده بودند مقصر شناخته شدند و همین امر باعث جلوگیری از تحصیل آنها شد.
 
زارعی خاطرنشان کرد: متاسفانه دستگاه قضایی در پرونده بورسیه ها هیچ گونه ورودی پیدا نکرده است و لازم است که دستگاه قضایی برای پایان دادن به این پرونده اقدامات عملی انجام دهد.

سلطانی صبور: ماجرای ظالمانه بورسیه ها حق الناس است

عطاءاله سلطانی صبور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص قضیه بورسیه ها گفت: وزارت علوم باید در عمل قانون مداری و ولایت مداری خود را ثابت کند.
 
وی با بیان اینکه ماجرای ظالمانه بورسیه ها حق الناس است افزود: حل مشکل بورسیه ها یک روز هم نباید به تأخیر بیافتد این یک حقوق اجتماعی سیاسی است که مسئولان وزارت علوم باید در بازگرداندن حقوق پایمال شده دانشجویان جدیت داشته باشند.
 
نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آبروی نظام در خطر است ماجرای بورسیه ها باعث می شود نظام را به تقلب متهم کنند لذا وزارت علوم باید اقدامات فوری در جهت حل این قضیه و بازگرداندن حق و حقوق دانشجویان بورسیه صورت دهد زیرا هرگونه تأخیر به معنای بی تفاوتی این وزارت خانه در مقابل حقوق شرعی و قانونی اجتماعی دانشجویان بورسیه است.

خواجه سروی: کارشکنی‌ وزارت‌علوم در ماجرای بورسیه‌ها همچنان ادامه دارد

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم سابق در خصوص قضیه بورسیه ها گفت: بعد از تذکرات جدی مقام معظم رهبری درباره ماجرای بورسیه ها به وزارت علوم توقع می رفت که این وزارت خانه از کارهایی که کرده عذرخواهی کند.

وی ادامه داد: وزارت علوم در مورد 4000 دانشجوی بورسیه تشویش اذهان و آبروی خانواده های آنان را نیز خدشه دار کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم سابق خاطر نشان کرد: وزارت علوم از طرفی اعلام کرد که تذکرات مقام معظم رهبری را در این قضیه به طور جدی پیگیری می کند اما نه تنها این مسئله را حل نکرد بلکه از راه های پیچیده و روش هایی که بلد بود کار بورسیه را پیچیده تر کرد.

خواجه سروی با اشاره به اینکه وزارت علوم در پیگیری این قضیه هیچ کدام از انتظارات دانشجویان بورسیه را تاکنون برآورده نکرده است یادآور شد: متأسفانه هنوز تعداد زیادی از دانشجویان بورسیه، ممنوع التحصیل و جایابی بسیاری از دانشجویان لغو شده است همچنین دانشجویانی هستند که فارغ التحصیل شده اند اما وزارت علوم در تحویل مدارک آنان مانع تراشی می کند.

وی تأکید کرد: از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم اتاق فکری در وزارت علوم تشکیل شد که اکثریت افراد این اتاق فکر وابسته به فتنه هستند لذا این فتنه گری در وزارت علوم اجازه حل قضیه بورسیه ها را نخواهد داد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم سابق خاطر نشان کرد: در مورد اینکه وزارت علوم قضیه ظالمانه بورسیه ها را به نتیجه برساند و از اقدامات خود رفع سوء اثرکند خوش بین نیستم اما حداقل انتظاری که از این وزارت خانه هست اینکه به تذکرات مقام معظم رهبری در این خصوص احترام گذاشته و به قانون پایبند باشد و از اینکه آبروی 4000نفر را خدشه دار کرده عذرخواهی کند که متاسفانه این کار را هم نکرده و همچنان بر مواضع خود اصرار می ورزد.
منبع:خبرگزاری بسیج
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هنوز هم منتظریم
باید اقدامی عملی صورت گیرد
علت عدم رسیدگی قوه قضاییه باید مشخص شود ولی فقیه گفتند ظلم شده ....چرا سکوت کرده دادستان کل کشور
انتظار میرود قوه قضاییه با قاطعیت با خاطیان برخورد نماید ظلم شده است
نمایندگان مجلس بهتر است به جای مصاحبه یک اقدام انقلابی در مجلس انجام دهند کمیسیون اصل ۹۰با علم به این موضوع که وزارت علوم برای تصمیمات انها ارزشی قایل نشده است سکوت کرده است
این اقای رییس جمهور چرا در مورد بورسیه خودش توضیحات نمی دهد
ح
Iran, Islamic Republic of
اگر راست می گویید از وزارت علوم شکایت کنید.
البورسیه وماادراک البورسیه کسی باید این جمله رو بگه که خودش بورسیه نبوده وهمزمان شاغل هم نبوده
بی حرمتی و تخریب تمامی قوا از جمله قوه قضائیه کار بسیار ناشایست و در خور ملامتی است. می دانید این قوه و مدیران و قضات و حتی کارمندانشان نبودند سنگ بر روی سنگ بند نبود.