چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

مدیران برای معرفی ادبیات چه کرده‌اند؟

دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 484334
علی محمد مودب با انتقاد صریح از مدیران رسانه ملی ومدیران فرهنگی کشور گفت: آقایان بگویند به عنوان مدیر فرهنگی و رسانه‌ای برای معرفی و حمایت ازادبیات چه کرده‌اند؟
به گزارش جهان به نقل از مهر، نشست خبری پنجمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه ۲۳ فرودین‌ماه در موسسه فرهنگی شهرستان ادب برگزار شد.

در این نشست علی‌محمد مودب مدیرعامل این موسسه در سخنانی عنوان کرد:وقتی شعر هنر اول ماست و به تعبیر رهبر انقلاب ثروت ملی به شمار می‌رود باید بهترین و بیشترین امکانات فرهنگ به آن تعلق بگیرد. در موضوع شعر سه گروه باید بیش از پیش فعال باشند: نخست شاعرانی که زندگی خود را وقف شعر و شاعری کرده‌اند و به لطف خدا امروزه در جریان فرهنگی انقلاب اسلامی شاعران از جدی ترین بخش‌های هنری به شمار می‌روند و بهترین راویان انسان عصر انقلاب به شمار می‌روند.

وی ادامه داد: گروه دوم  مدیران و حامیان جریان‌های فرهنگی و بخش سوم نیز رسانه‌ها هستند. وقتی در جریان فرهنگی کشور حرکت خوبی شکل می‌گیرد مانند دوره آموزشی شعر جوان انقلاب که آغازپنجمین دوره‌اش تاکنون سنجیده و حساب‌شده و با نظر مجموعه تجربه‌های آموزشی ادبی انقلاب اسلامی  تا کنون ادامه پیدا کرده است و هنرجو می‌تواند عطر عدالت فرهنگی را در آن بچشد، چرا نباید از آن حمایتی جدی به شمار رود.

مودب تصریح کرد: مدیران اجرایی و آنها که تولیت فعالیت‌های فرهنگی را دارند باید از چنین برنامه‌هایی حمایت جدی کنند و این حرکت ملی را جدی بگیرند. امروزه مشکل اصلی در کارهای آموزش خلق انگیزه است. اگر مثلا در حوزه‌های پول ساز مهندسی و پزشکید توانسته‌ایم گامی برداریم و نیرو جذب کنیم، آقایان بگویند به عنوان مدیر فرهنگی و رسانه‌ای برای معرفی و حمایت از ادبیات چه کرده‌اند؟

وی افزود: اگر ادبیات نیاز ما و خط مقدم جبهه‌ای است که حافظ هویت ماست و نباید سقوط کند آقایان مدیر بگویند که برای تولید ادبی شایسته و متقن درباره‌اش چه کرده‌اند؟ وقتی همه بودجه‌ها برای ورزش و سینماست، چطور باید منتظر بود که جوانان ما وارد عرصه حماسی نوشتن شوند.

مدیرعامل موسسه شهرستان ادب در پایان خواستار حمایت جدی رسانه ملی از برگزاری حرکت‌های فرهنگی مانند دروه شعر جوان انقلاب اسلامی شد و گفت: درست است که ادبیات پول ساز نیست و پیوستن به جریان آن دغدغه زیادی می‌طلبد اما رسانه وظیفه دارد تا بستر آشنایی با آن را فراهم کند. وقتی رسانه ملی حتی جایزه کتاب سال ما را پوشش درستی نمی‌دهد ما چطور باید ایمان داشته باشیم که رویدادها ادبی توسط رسانه ملی مورد توجه قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *