پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

طراحی ساختار جدید مهارت‌آموزی

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 483820
معاون وزیر کار با اعلام اینکه حدود ۳۰ دستگاه در کشور آموزش‌های غیررسمی مهارت شغلی ارائه می کنند گفت: یکی از کلید واژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، مهارت آموزی است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد امين سازگار نژاد گفت: در بحث اقتصاد مقاومتي و اشتغال يكي از كليد واژه هاي مهم، مهارت آموزي است كه نياز است آموزش غيررسمي به عنوان يک ضرورت و به صورت ملي ديده شود و هر دستگاهي كه بخواهد در اين آموزش ها ورود كند بايد با اخذ مجوز و تحت نظارت يک سازمان ملي كه متولي اصلي است، آموزش ها را انجام دهد.

معاون وزير كار با تاکید بر اینکه شوراي عالي اداري، آموزش هاي مهارت غيررسمي را ساماندهي كند اظهارداشت: اقتصاد مقاومتي نيازمند توجه ويژه به ساماندهي مهارت آموزي در كشور است. وي افزود: حدود ۳۰ دستگاه در كشور آموزش هاي مهارتي غيررسمي انجام مي دهند كه برخي صلاحيت حرفه اي و مجوز لازم را ندارند و بايد با كمک شوراي عالي اداري از اين كار جلوگيري كرد.

سازگارنژاد با اشاره به ماموريت سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و وضعيت اشتغال، خواستار طراحي مجدد ساختار سازمان و اساسنامه آن و منطبق با شرايط روز به كمک توان كارشناسي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و ديگر نهادها و تصويب آن در مراجع ذيصلاح شد.

وی اظهار اميدواري كرد سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به عنوان يک سازمان ملي و توانمند براي هدايت، نظارت و سياستگذاري در حوزه آموزش هاي مهارتي عمل كند و وظيفه اجراي آموزش را به بخش غيردولتي بسپارد.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تصریح کرد: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با توجه به سابقه، تجربه، توانمندي و گستردگي مي تواند به عنوان متولي آموزش هاي مهارتي در كشور عمل كند و در صورت ايجاد بسترهاي مناسب در طول برنامه ششم اجراي آموزش هاي مهارتي مي تواند به طور كامل به بخش غيردولتي سپرده شود و اين سازمان فقط سياستگذاري و نظارت را انجام داده و اعتبارات و تسهيلات به بخش غير دولتي سوق يابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *