پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۱

چند درصد سد لار آب دارد؟

پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب: 483429
در حال حاضر حدود ۴درصد از مخزن سد لار آب پشت این سد ذخیره شده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سد لار در سال 1361 در استان مازندران و در فاصله 75 کیلومتری از تهران و 100 کیلومتری شهر آمل احداث شده است. ذخایر آبی این سد که یکی از 5 سد اصلی تأمین آب شرب استان تهران است نسبت به دیگر سدهای این استان از وضعیت بسیار نامطلوبی برخوردار است. از طرفی بارشهای سالانه کفاف پر شدن مخزن 960 میلیون مترمکعبی این سد را نمی‌دهد و از سوی دیگر فرار آب از کف و دیواره مخزن این سد ادامه دارد.

در حال حاضر فقط 35 میلیون مترمکعب آب در مخزن سد لار ذخیره شده است که در مقایسه این رقم با حجم 960 میلیون مترمکعبی این سد، حدود 4 درصد از مخزن این سد، آب پشت آن ذخیره شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بوسجین
سد لار یکی از سد های ساخته شده در زمان دولت سازنندگی هست با توجه به هزینه ساخت ان و تبلیغات ان زمان متاسفانه چون با تحقیق علمی صورت نکرفته از نظر مکانی و همچنین رسوب گذاری که طول عمر ان را کم کرده و اب دزدی از طریق رگه های زیرین که حتی با تزریق بتن هم نتوانستند از انجلو گیری کنند یکی از بی تدبیر ترین پروزه عمرانی بوده که در سایه تبلیغات برای شخصی معایب ان دیده نشده و پول ملت را دور ریخته شده است