يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
کارشناس مطلع دراموردریاهای آزادوکشتیرانی اعلام کرد؛

ادعای غرب درباره ارسال سلاح ازایران به یمن

چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 483358
یک کارشناس مطلع در اموردریاهای ازاد و کشتیرانی در خصوص ادعای رسانه های غربی در مورد ارسال سلاح از سوی ایران به یمن گفت:مقامات امریکایی اخبارخود رابدون سند در رسانه های غربی منتشر می کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، یک کارشناس مطلع در اموردریاهای ازاد و کشتیرانی در خصوص اخبار متعدد و متناقض اخیر پیرامون کشتی های حامل سلاح به سومالی و یمن اظهار داشت: ما در چند هفته گذشته شاهد افزایش اخبار و فضاسازی های ساختگی مبنی بر ادعای حمل سلاح از سومالی و یا دریای عرب به یمن که گفته می شود توسط فرانسوی ها و یا آمریکا مورد بازرسی قرار گرفته اند، می باشیم.
 
این کارشناس افزود: در یک نگاه ساده ابهامات زیادی پیرامون اخبار منتشره وجود داشت، ازجمله  مقامات سومالی تصریح داشته اند که  کشتی مربوط به سومالی  حامل سلاح های قاچاق مربوط به گروه الشباب می باشد.
 
این منبع خاطر نشان ساخت: مقامات امریکایی  عمده اخبارخود را با احتمال و بدون سند در رسانه های غربی برای دامن زدن به اینگونه اخبار بی پایه  منتشرمی نمایند و در همین چهارچوب اخبار مربوط به چند ماه گذشته یک کشتی استرالیایی رادرلابه لای اخبار هدفمندخود باز پردازش می نمایند.
 
این کارشناس مطلع اظهار داشت : نقطه مشترک همه این خبرسازی ها و ادعاهای بی پایه، منتسب به مبداء کشتی های ادعایی است که نشر فزاینده اخبار بی پایه مربوط به بحران یمن و ارسال سلاح از سوی ایران بدون ارائه قرائن مرتبط می سازند .
 
وی ادامه داد: این امر به وضوح نشانگر جریان سازی خبری با استفاده از جعل اخبار و پردازش های مغرضانه بوده است که توسط رسانه های  بویژه وابسته به عربستان با رنگ و لاعب بیشتری بازنشر می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *