پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

اوکراین؛ روسیه را تحریم کرد

شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 481405
شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین 54 نفر از مقام های روس را در رابطه با محکومیت نادیا ساوچنکو خلبان زندانی اوکراینی در روسیه که به 20 سال زندان محکوم شده است، تحریم کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین روز جمعه فهرست متشکل از 54 مقام روس را منتشر کرد و این افراد متهم به اقدامات غیر قانونی در مورد ساوچنکو و اولگ سنتسوف (کارگردان اوکراینی زندانی در روسیه) و برخی اتباع دیگر اوکراینی شده اند.

اولگ سنتسوف کارگردان تلویزیونی اوکراینی در بهار سال 2014 در منطقه کریمه به جرم تلاش برای برنامه تروریستی در کریمه دستگیر و به 20 سال زندان محکوم شد.

بر اساس اطلاعات شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در فهرست تحریمی جدید اوکراین علیه روسیه نام مقامهای سازمان امنیت فدرال روسیه، کمیته بازپرسی دادستانی روسیه، شماری از نظامیان روس و قاضیان دادگاه ها گنجانده شده است.
پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین در نشست شورای امنیت ملی و دفاعی این کشور خواهان گسترش این فهرست تحریمی شد که به فهرست ساوچنکو معروف شده است.

نادیا ساوچنکو خلبان زندانی اوکراینی در روسیه به اتهام شرکت در قتل دو خبرنگار روس در شرق اوکراین به 22 سال زندان محکوم شد.

نماینده دادستانی روسیه برای خانم ساوچنکو تقاضای 23 سال حبس کرده بود اما قاضی دادگاه شهر دونتسک روسیه (در استان راستف) روز سه شنبه حکم به حبس 22 سال این نظامی سابق اوکراینی داد.

قاضی دادگاه در حکم خود همچنین خاطرنشان کرد با توجه به این که ساوچنکو یک سال و هشت ماه در بازداشتگاه در روسیه بسر برده است این مدت در حبس وی محسوب می شود و به این ترتیب وی 20 سال در زندان خواهد ماند.

ساوچنکو خلبان اوکراینی که به عنوان هدایت کننده تیراندازی های خمپاره ای ارتش اوکراین در شرق این کشور خدمت می کرد، از سوی روسیه به مشارکت در قتل دو خبرنگار روس در استان دونتسک اوکراین متهم شد.

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امکان مبادله ساوچنکو را با دو تبعه روس زندانی در اوکراین بعید ندانست.

پسکوف در گفت و گو با ایتارتاس در مورد سخنان پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین که با مبادله ساوچنکو با دو نظامی زندانی روس در کی یف اعلام آمادگی کرده بود، گفت: روسیه در بررسی مساله مبادله ساوچنکو بر اساس قوانین روسیه اقدام خواهد کرد.رئیس جمهوری روسیه در این مورد تصمیم گیری می کند و در شرایط کنونی نمی توانم در این مورد سخنی بگویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *