شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

نرم‌افزار کنترل کودک یا بدافزار جاسوسی؟!

شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب: 479514
رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری فردی خبر داد که با هک گوشی رئیس خود از وی اخاذی می‌کرد.
به گزارش جهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس، سید موسی حسینی اظهار داشت: مردی میان‌سال پس از مراجعه به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضائی مدعی می‌شود که خود مسئول یکی از بخش‌های یک اداره در شیراز است و شخصی با به دست آوردن اطلاعات شخصی او از وی اخاذی می‌کند.
 
وی ادامه داد: موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و پس از بررسی‌های فنی کارشناسان، آن‌ها متوجه شدند گوشی شاکی حامل یک نرم‌افزار است که اطلاعات شخصی وی را به فردی دیگر انتقال می‌دهد.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: پس از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد این نرم‌افزار با عنوان نرم‌افزار کنترل کودک در بازار عرضه می‌شود که بلافاصله پس از بررسی آن در پلیس فتا، شخص دریافت‌کننده این اطلاعات شناسایی و دستگیر شد.
 
حسینی اظهار کرد: متهم پس از رؤیت مستندات و ادله دیجیتال نسبت به جرم خود اقرار کرد و در بازجویی‌ها گفت که چندی پیش رئیس (شاکی پرونده) که برای رفتن به جلسه عجله بسیار داشت گوشی تلفن همراه خود را داخل اداره جا گذاشت که با توجه به خصومت‌هایی که بین من و رئیسم وجود داشت تصمیم گرفتم از موقعیت پیش‌آمده استفاده کنم و پس از بررسی گوشی تلفن همراه وی این نرم‌افزار را بر روی آن نصب و با خطی ناشناس شروع به تهدید و اخاذی از وی کردم.
 
وی خاطرنشان کرد: درعین‌حال تذکرات مکرر پلیس هنوز بسیاری از شهروندان از رمز و پسورد برای گوشی‌های خود استفاده نمی‌کنند و ایراد بزرگ‌تر اینکه اطلاعات شخصی را بر روی تلفن همراه خود ذخیره و آن را به حافظه‌های قابل‌حمل انتقال نمی‌دهند که این سهل‌انگاری زمینه را برای سوءاستفاده برخی فرصت‌طلبان فراهم می‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *