جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۹
۲۲
شبکه بازار ادغام شد؛

ادغام چند شبکه تلویزیونی در دستور کار قرار گرفت

سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب: 478801
شبکه‌های 5 سیما و بازار، سال آینده در هم ادغام می‌شوند.
ادغام چند شبکه تلویزیونی در دستور کار قرار گرفت
گروه سیاست جهان نيوز ـ  مدتی است که خبر ادغام شبکه‌های تلویزیونی در سال آینده به گوش می‌رسد که مشکلات مالی سازمان صدا و سیما یکی از دلایل اعمال این طرح عنوان می‌شود.

این خبر با اعلام ادغام شبکه‌های بازار و 5 سیما در سال آینده در مراسمی که با حضور خبرنگاران و به همت روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شد، به تایید رسید.

بر این اساس، شبکه‌ تهران که با عنوان شبکه اقتصادی در زیرمجموعه شبکه‌های سراسری دیده می‌شود، در سال آینده با شبکه بازار که کانالی دیجیتال است و ماموریتی مشابه دارد، ادغام خواهد شد.

همچنین در مراسم شامگاه سه‌شنبه 18 اسفند، اعلام شد که شبکه آموزش سیما نیز سال آینده با یکی از شبکه‌ها ادغام خواهد شد.

پیش از این مدیر شبکه مستند هم در گفت‌وگویی از ادغام این شبکه در سال آینده خبر داده بود.
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قابل توجه آقایان !!! هنوز عیدی کارمندان صدا و سیما پرداخت نشده . وضعیت مالی صدا و سیما اسفار است . بدهی برنامه ها نیز پرداخت نشده . درکل سازمان در وضع بحران می باشد .
علي
از رفتار مالي دولت دفاع نمي كنم.
محمد بنده خدا
البته فشار نا جوانمردانه دولت بر صدا و سیما جای خود
...
محمد
سیما برنامه چندانی ندارد
بهتر است از کمیت بکاهد وبه کیفیت بپردازد
بازنشسته
این دولت تنها به صدا و سیما فشار نیاورده، بلکه کمر مردم ضعیف را هم زیر بار گرانی ،بیکاری ،رکود و... خرد کرده است. نمی دانم شعارهای اقتصادی و چرخش زندگی مردم و... چی شد؟!
سعید110
خوب یک خورده از کدخدا! و انواع و اقسام جنایاتش که اگر هزاران ساعت هم برنامه تهیه کنید، بازم جا دارد، تعریف می کردی تا اولا ظریف خوش خوشونش بشه، ثانیا بودجه تونو خود کاخ سفید از محل نفت های دزدیده شده عراق و سوریه تأمین کنه!
همه کشورها برای اینکه ملت کشورشان فقط و فقط به شبکه های کشور خودشان علاقه مند شوند به هر نوعی که شده برنامه های تلویزیون را شادتر و بهتر و هزینه های زیادی خرج می کنند تا ملت کشورشان به برنامه های کشورهای دیگر روی نیاورند ولی این دولت ...
United Kingdom
ما در دولت قبل شاهد اضافه شدند شبکه بودیم ولی دولت شاهد کم کردند شبکه هستیم این هم دست آورد جدید این دولت
بهتر
شبکه کمتر
کیفیت بیشتر
مدیریت بهتر ...
مسافر
چه میکنه این روحانی !!!!!!
مجکریم
ادغام شبکه بازار یعنی همان پیروی از اقتصاد سرمایه داری حذف شبکه آموزش یعنی همان تبعیت از فرهنگ غرب!
Iran, Islamic Republic of
دسته گل دولت تدبیر و امید به فرهنگ اسلامی و ایرانی ما. دستشان درد نکند از این همه اهتمام به مباحث فرهنگی
سرور
وقتی طی دو سال گذشته روی دوربین سیما لنز بنفش می اندازند نتیجه اش می شود این!
شاهین
واقعیت این است که بدلیل خاص بودن زبان فارسی در جهان حجم تولیدات زبان فارسی صرفاً محدود به کشور خودمان است و این موضوع داشتن شبکه های متعدد را گرانقیمت می کند.
توجه کنیم که مثلاً وقتی یک محصول عربی تولید می شود در حدود پنجاه کشور دیگر بدون هیچ اقدام خاصی قابل پخش است ولی ما باید همان محصول را ترجمه کنیم و یا محصول انگلیسی زبان در انگلیس و آمریکا و استرالیا و کانادا و زلاند نو بدون هیچ ترجمه ای قابل پخش است و حتی هند و پاکستان نیز این برنامه ها را برای دانش آموزان دبیرستانی به بالا پخش میکنند و فقط هزینه خرید برنامه را می پردازند و هزینه ترجمه و صداگذاری و مونتاژ مجدد ندارند.
لذا مشکل فقط کمبود منابع نیست، واقعی بینی اداره شبکه هم مورد توجه است.
آقای سرافراز حالا اینا به کنار شما کلی کارمند دارید که هیچ کدوم صبح زود نمیان سر کار من مدتی بودم و می دونم.افرادی که خودشون و فامیلاشونو به یه طریقی وارد سازمان کردند و هر کدوم یه میکروفون دست گرفتن ...
United States
یه زمانی شبکه آموزش با شعار فرصت برابر ایجاد شد..اما چیزی که در اون الان دیده نمیشه همین آموزش هستش
شبکه بازار شبکه خوبی بود نباید ادغام میشد ...
Iran, Islamic Republic of
احتمال زیاد شبکه سلامت با اموزش ادغام شود چون هر دو نقش اموزشی دارند
Iran, Islamic Republic of
تصمیم درستی است. نصف بیشتر شبکه ها اضافی هستند و راندمانی ندارند جز هزینه برای بیت المال و باید جمع شوند و یا به بخش خصوصی داده شوند. اکثر برنامه ها رادیوئی هستند و می توانند به بخش رادیو برده شوند و لزومی به ارائه در سیما نیست.
مردم
Romania
کار خوبی است زیرا برخی شبکه ها موازی کاری دارد صورت می گیرد.
Germany
تیتر با متن همخوانی ندارد. متوجه ارتباط این موضوع با فشار دولت نشدم.
ادغام شبکه های ربطی به دولت ندارد متاسفانه در گذشته تعداد شبکه ها به شدت و بدون برنامه افزایش یافت ادغام شبکه نمایش با تماشا نمونه آن است. پس به علت موازی بودن و نداشتن برنامه مخاطب خودرا از دست داده . شبکه بازار با هدف تبلیغ راه انداری شد که چندان موفق نبود شبکه پنج نیز بعد از آنکه ملی شد و شبکه اقتصادی شد فقط وفقط برنامه های با موضوعات اقتصادی پخش میکند که چندان مخاطب عام ندارد. در مجموع داشتن چند شبکه با کیفیت بهتر از خیل شبکه های بی کیفیت است