شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۶
۱۶
پرده ای از زندگی "شیخ خراسان"؛

آیا آیت الله واعظ طبسی در کاخ ملک آباد زندگی می کرد؟

يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۰۵
کد مطلب: 478139
من نیز سخنان بسیاری در مورد آیت الله طبسی شنیده بودم و برخی از آنها حتی در باورم نیز جای گرفته بود. اما طی دو سال گذشته که به دلیل بیماری‌شان، چند نوبت به دیدارشان رفتم، مشاهده کردم همچنان در خانه‌ای زندگی می‌کنند که از زمان انقلاب هم در آن ساکن بودند.
آیا آیت الله واعظ طبسی در کاخ ملک آباد زندگی می کرد؟
گروه سیاست جهان نيوز ـ  وزیر بهداشت دكتر سيد حسن قاضی زاده هاشمي، در كانال تلگرامي خود درباره آيت الله واعظ طبسي نوشت: در مورد هر شخصیتی، قضاوت‌های متفاوتی می‌شود. قضاوت من در مورد آیت‌الله واعظ طبسی، ره‌آورد آن چیزی است که شاهد بوده‌ام و صادقانه برایتان نقل می‌کنم.

 طی ۳۰ سال گذشته صرفا به آموزش، پژوهش و طبابت مشغول بوده‌ام. پست سیاسی نداشته‌ام، بلکه از سیاست گریزان بوده و هستم. لذا آنچه روایت می‌کنم، نه دفاع از قدرت، که پاسداشت اخلاق است.

من نیز سخنان بسیاری در مورد آیت الله طبسی شنیده بودم و برخی از آنها حتی در باورم نیز جای گرفته بود. اما طی دو سال گذشته که به دلیل بیماری‌شان، چند نوبت به دیدارشان رفتم، مشاهده کردم همچنان در خانه‌ای زندگی می‌کنند که از زمان انقلاب هم در آن ساکن بودند.

 خانه‌ای که در و دیوار و پنجره‌هایش فرتوت و روایتگر کهنسالی منزل بود. در این دیدارها روی همان مبل‌هایی نشستم که ۳۵ سال پیش، روی‌شان نشسته بودم. با خودم گفتم اگر این ساده زیستی نیست، پس چیست؟

 ای کاش صدا و سیما به این وجه از وظایفش نیز عمل می‌کرد و در مستندی، زوایای گوناگون زندگی بزرگان دینی ما، از جمله آیت الله طبسی را به تصویر می‌کشید تا مردم آگاه‌تر شوند. اینکه مسوولین نظام را صرفا در موقعیت رسمی و پر زرق و برق نشان دهیم، طبعا به معنی سانسور نمودن حقایق وجودی و ساده زیستی بسیاری از آنهاست؛ ظلمی بزرگ.

شاید مردم ندانند که جناب آقای طبسی طی 10 سال گذشته بسیار آزار دید. از آن رو که یکی از مخالفان جدی اتفاقات گوناگون سیاسی و اقتصادی آن سال‌ها بود و به واقع در حق ایشان ظلم شد.

 من با تمام وجود، سوء استفاده کنندگان از قدرت را دشمنان انقلاب، اسلام و مردم می‌دانم؛ اما با اطمینان شهادت می‌دهم که آیت الله طبسی این گونه نبوده و چنین زندگی نکرده است.

 ایشان البته دستگاه عظیم اقتصادی آستان قدس را تحت نظر داشت؛ اما هیچ گاه ندیدم جز رعایت حدود الهی، عملی انجام دهد. حتی گاهی صمیمی‌ترین دوستانش از این حد رعایت اخلاق و مرزهای عقیدتی متعجب می‌شدند، او اما هیچ‌گاه از آرمانش دست برنداشت. ایشان برای مراقبت از وقف و انجام وظیفه، بسیاری ناملایمات را به جان خرید که شاید خودشان از بازگو کردن آنها رضایت نداشته باشند.


 شاید بسیاری این سخنان را باور ‌نکنند؛ به دلیل پاره‌ای شنیده‌های نادرست که در مورد خیلی از بزرگان انقلاب گفته می‌شود. نظر افراد محترم است، اما حواس‌مان باشد که گمان نادرست راجع به افراد داشتن، فعل اخلاقی نیست. گو اینکه همه چیز، روزی در پیشگاه خدا روشن می‌شود.

 از خداوند قادر متعال می‌خواهم به همه ما بینشی عنایت کند که تنها بر اساس شنیده‌ها قضاوت نکنیم و چنان در مورد افراد سخن بگوییم و عمل نماییم؛ که به فرموده علی (ع) دوست داریم همانگونه درباره خودمان بگویند و عمل کنند تا در جهان دیگر، بار اعمال‌مان سبک و روح‌مان آرام باشد. ان‌شاءالله.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هاشمی یکی از خطوط قرمز آقای وزیر است ! در همین مطلب هم اشاره می کند که واعظ طبسی به هاشمی ارادت داشته و اینطور القا می کند که انتقادی به او نداشته اما به دولت قبل انتقاد داشته !!!
تفاوت نگاه او هاشمی در این جملات در مورد فتنه 88 بیابید:
وی به گردانندگان آشوبهای خیابانی پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: می دانستند که آمریکایی ها از آنها حمایت می کنند، بی بی سی از آنها حمایت می کند، با وجود آن، آنها به میدان آمدند و جنگ مسلحانه راه انداختند.

آیت الله واعظ طبسی گفت: اگر این خصوصیات درباره آنها صادق باشد، حکم آنها اعدام است، اما نظام گذشت کرد، رهبر معظم انقلاب گذشت کردند و الا خباثت اینها، باید ثبت بماند که خواهد ماند.وی ادامه داد: امروز هم، بعضی ها، برای بعضی ها دلسوزی نکنند. مطمئن باشید بعضی از این آقایان، که الان در منازل شخصی شان هستند، اگر از منازل شخصی وارد اجتماع شوند، معلوم نیست برخورد مردم با آنها چگونه است.
مهدی
به نام خدا
بیان خوبی بود.
خدااین"برادر همدل و همزبان برای مقام رهبری و مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزارپایدار و سخت کوش برای انقلاب"رارحمت کندوبااولیاءخود محشوردارد.
نسل اول
قاضی زاده هاشمی:
اشاره می‌کنم که آیت الله طبسی در دفاع از آیت الله هاشمی رفسنجانی با بسیاری از دوستان و حتی هم لباسی‌های قدیمی اختلاف نظر پیدا کرد، اما تا آخرین لحظه بر نظر خود ایستاد.

یعنی آن مرحوم از عملکرد هاشمی در فتنه 88 و مواضع مشابه هم دفاع می کرد؟!

جناب وزیراخلاق مدار ، حالا که مرحوم طبسی زنده نیست نظراتش را برای ما بگوید پس آیا بهتر نیست شما چنین مواردی را به ایشان نسبت ندهید؟
Japan
در اینکه ایشان در کاخ ملک آباد زندگی نمی کرده و انسانی ساده زیست بوده شکی نیست اما آنچه که مهم است چرا کسی جرات نمی کرده در این سالها مدیریت و فعالیت های ایشان را نقد کند ؟!! بدون ارزیابی علمی فعالیت های ایشان، چگونه می شود گفت که در سیستم مدیریت ایشان فساد وجود نداشته ؟؟!! چگونه می شود فهمید که عملکرد ایشان درست بوده یا نه ؟! با تشکر
سید
خدا رحمتشان کند
محمد
Iran, Islamic Republic of
نه آقا به والله بتالله قسم جلاله میخورم- این مرحوم تو یه کوچه تنگ که ماشین به زور از توش رد میشد زندگی میکرد من دیدم
ناشناس
کم کم شروع به گفته ها و نا گفته ها میکنند تا سال آن مرحوم برسد
دفاع از آیت الله؟!!! هاشمی رفسنجانی؟؟؟؟
دفاع از آیت الله طبسی برای تطهیر هاشمی؟!!
اون مرحوم چقدر مظلومه که این وزیر از ایشان که مرحوم شده اند و قدرت دفاع ندارند، برای تطهیر هاشمی استفاده می کند.
آقای وزیر بهداشت! آیا این گونه نسبت دادن به آن مرحوم، ظلم به آن مرحوم نیست؟؟؟؟
آیا اینکه آن مرحوم را نه در کنار ولی فقیه بلکه در کنار ظلم کننده به نظام و ولی فقیه قرار دهید درست است؟ وجدانتان آسوده است؟
جناب وزیر بهداشت که ادعا می کنید از سیاست فرار می کنید! حقیقتا اگر مرحوم طبسی از هاشمی دفاع کردند، پس چرا هاشمی تنها غایب مراسم تشییع مرحوم طبسی بود؟؟؟
mhsh
با عرض سلام و خسته نباشید دوست عزیزی که این مطلب رو نوشتی ای کاش در مورد فرزندانشان مینوشتی.ما هر چی دار یم میکشیم از این آقا زاده هست
شما اگه دلایلی داری، به قوه قضاییه بده تا رسیدگی شود. تو سایت اتهام زدن کافی نیست برای اینکه مردم، اتهامی را باور کنند.
آقاي دكتر من خودم كارمند يكي از دانشگاه هاي زير مجموعه وزارتخانه تحت مديريت شما در استان كرمان هستم و ومثل اكثر مردم ايران , انصافا" در بين وزيران دولت شيخ حسن كه اكثرا" اعتقادي به كرا براي مردم مستضعف ندارند ................شما را پركارترين و بي حاشيه ترين وزير دولت مدعي اعتدال و تبير و اميد و قس عليهذا! تشخيص داده ام.
خواهشا" سعيتان بر اين باشد كه خودتان رادر چاه ويل سياست بازان و سياسان قدرت طلب عاشق زر و زور نيندازيد و باحمايت از امثال هاشمي , دنيا و آخرت خودرا به ويرانه تبديل نكنيد.
در ضمن خيلي هم گول رأي مردم تهران به هاشمي را نخوريد . اين مردم همانهايي اند كه در سالهاي ننگين يكه تازي جماعت افتضاح طلب ,هاشمي را در آخر ليست نماينده هاي انتخابيشون براي مجلس قرار دادند!!
دوستدار شما
چیزی که قدر مسلم است برادر عزیزم که کارمند دانشگاه هم هستید حضرتعالی دقیقا خودتان رادر چاه ويل سياست بازان و سياسان قدرت طلب عاشق زر و زور نانداخته اید و با توهین ها ناروا و نابجا قطعاٌ دنيا و آخرت خودرا به ويرانه تبديل می کنید مراقب باش
سلام

در این که ایشان انسان خوب و سالمی بودند و از موقعیت خودشون سو استفاده نکرده اند هیچ شکی نیست.

ایشان آدم سالمی بودند اما مدیر نبودند، همین عدم داشتن مدیریت باعث شده که فساد در زیر مجموعه ایشان گسترش یابد...
اسماعیل
آقای وزیرشما محترم اما آیا این حرف ها را باید الآن بزنید ؟ نکند خدایی نخواسته مقصود دیگری درمیان است؟