يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

امریکا:سوریه بدون اسد می خواهیم

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 477949
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه با اظهارات نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه که گفته بود مردم باید درباره نقش رئیس‌جمهور سوریه در آینده این کشور تصمیم بگیرند، مخالفت کرد.
امریکا:سوریه بدون اسد می خواهیم
به گزارش  جهان به نقل از فارس، «جان کربی»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه با اظهارات «استفان دی‌میستورا»، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه مخالفت کرد.

«دی‌میستورا» روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فرانس‌24» با اظهارات مقامات غربی که بر عزل «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه به عنوان پیش‌شرط پایان جنگ در این کشور اصرار می‌کنند، مخالفت کرده بود.

او به این شبکه گفت: «آیا امکان ندارد بگذاریم خود مردم سوریه این مسأله (سرنوشت بشار اسد) را تعیین کنند؟ چرا باید پیشاپیش برای مردم سوریه مشخص کنیم که چه می‌خواهند؟ خود مردم آزادی و فرصت دارند تا در این مورد نظر بدهند.»

«جان کربی» در پاسخ به سوال خبرنگاری که به همین اظهارات دی‌میستورا اشاره کرده بود  گفت: «ما موضعمان درباره اسد را به صراحت گفته‌ایم.

و من یک بار دیگر آن را تکرار می‌کنم: اینکه ما همچنان معتقدیم که اسد نمی‌تواند بخشی از آینده سوریه باشد و ما به دولتی در سوریه نیاز داریم که بشار اسد در رأس آن نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *