جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱۱
۶
با حضور روسای قوای سه‌گانه؛

رهبرانقلاب برپیکر پاک آیت‌الله طبسی نماز گزاردند/ "شیخ‌ خراسان"درجوار حرم‌ امن‌ رضوی‌ آرام‌ گرفت+تصویر

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 477948
مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله واعظ‌طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان در مشهدمقدس با حضور روسای قوای سه‌گانه و جمعی از مسئولان عالی کشور آغاز شد.
رهبرانقلاب برپیکر پاک آیت‌الله طبسی نماز گزاردند/ "شیخ‌ خراسان"درجوار حرم‌ امن‌ رضوی‌ آرام‌ گرفت+تصویر
گروه اجتماعی جهان نيوز ـ  مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله عباس واعظ‌طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهدمقدس، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان‌رضوی، وجه‌اله خدمتگزار استاندار خراسان‌جنوبی و پرویزی استاندار خراسان شمالی برگزار شد.

در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله واعظ‌طبسی که از محل حسینیه امام رضا(ع) به سمت حرم مطهر رضوی آغاز شد، جمع کثیری از اقشار مختلف مردم و طلاب حوزه علمیه حضور داشتند.

از دیگر مقامات و مسئولان حاضر در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله واعظ‌طبسی؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران، سردار اسماعیل قآنی جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمد رضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و جمعی دیگر از اعضای کابینه دولت بودند.


 
پیکر مطهر آیت‌الله واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان پس از تشییع در جوار بارگاه مطهر رضوی به‌خاک سپرده خواهد شد و در این مراسم، رهبر معظم انقلاب بر پیکر مطهر این مجاهد نستوه اقامه نماز خواندند.


 
آیت‌الله عباس واعظ طبسی نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان که از عصر هفتم اسفندماه به‌دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مقدس بستری شده بود، حوالی ساعت 2 بامداد جمعه (14 اسفندماه) دعوت حق را لبیک گفت.


 
رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر مرحوم واعظ طبسی نماز میت اقامه کردند


در مراسم اقامه نماز میت بر پیکر مطهر آیت‌الله واعظ‌طبسی، حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهدمقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران، آیت‌الله معصومی عضو مجلس خبرگان رهبری و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری حضور دارند. 

این مراسم در صحن جامع حرم منور رضوی درحال برگزاری است و خیل عظیمی از اقشار مختلف مردم و طلاب حوزه‌های علمیه و همچنین مسئولان کشوری و لشکری نیز در آن حضور دارند.

مردم ولایتمدار خراسان با سر دادن شعار "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند"و "دست خدا بر سر ماست، خامنه‌ای رهبر ما است"؛ رهبر معظم انقلاب را در صحن رضوی همراهی کردند.

خداحافظی با خادم خورشید

پیکر مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی دقایقی پیش، پس از برگزاری مراسم تشییع باشکوه که شاید بی‌نظیرترین مراسم تشییع در شهر مشهد بود، در رواق توحیدخانه حرم مطهر رضوی و در جوار ضریح مطهر امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی رؤسای قوای سه گانه، جمعی از وزرا، معاونان و جمع زیادی از مسئولان کشوری و لشکری حضور یافتند و رهبر معظم انقلاب بر پیکر این عالم مجاهد نماز میت اقامه کردند.

طی هفته گذشته و در مدت بستری مرحوم واعظ طبسی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد، جمع زیادی از سران کشوری و لشکری از وی عیادت کردند و مرحوم طبسی جمعه 14 اسفندماه پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

این عالم ربانی و مجاهد همراه با حدود 30 سال کار علمى دقیق و پیگیر، چندین دوره دروس منطق، اصول، معالم، قوانین، رسائل و کفایه را تدریس کرد که کلاس‌هاى درس ایشان با استقبال گرم طلاب مواجه بود.

آیت‌الله واعظ طبسى در دوران تحصیل و تدریس خویش بر مبانى حضرت امام خمینى(ره) و بعضاً مرحوم آیت‌الله العظمى نائینى، مرحوم آیت‌الله العظمى خویى و مرحوم آیت‌الله العظمى حکیم توجه خاص داشته و در ادبیات، منطق، معانى، بیان و اصول داراى نوشته‌هایى است که در آینده به چاپ خواهد رسید و مورد استفاده حوزه‌هاى علمیه قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله واعظ طبسى از سنین 12 یا 13 سالگى با سیاست آشنا بود و در 15 یا 16 سالگى در دبیرستان یا حوزه علمیه و منزل مسائل سیاسى را دنبال و مطرح مى‌کرد.

این عالم ربانی با احساس نفرت عمیقى که از رژیم پهلوى در خود احساس مى‌کرد، خشم و کینه‌اش را به اشکال مختلف ابراز کرد و پس از گذشت یکى دوسال از شروع درس در حوزه علمیه با سخنرانى‌هاى خویش مبارزه‌اى هدفمند و جهت‌دار را علیه دستگاه حاکم آن زمان آغاز کرد، تا جایى که چندین بار به علت همین سخنرانى‌ها ممنوع‌المنبر یا به زندان کشانده شد، لیکن این مبارزه مقدس را تا پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى ایران به رهبرى امام خمینى(ره) ادامه داد و همیشه یار و یاور اسلام و نظام اسلامى براى خدمت به جامعه اسلامى بود.

وى در دیدارى که با امام راحل(ره) داشت، معظم له درباره ایشان فرمودند: «من به شما از دو حیث ارادت دارم، به‌خاطر خودتان و به خاطر مرحوم والدتان، چه بسیار افرادى غیرمسلمان بودند که تحت تأثیر منطق و کلام مؤثر و پرجاذبه او به اسلام مشرف شدند و در کشورهاى عربى موقعیت ویژه‌اى داشت».

آیت‌الله واعظ طبسى پس از پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى همواره به عنوان یکى از استوانه‌هاى نظام مقدس مورد توجّه قرار داشته و از سوى امام خمینى(ره) به عنوان نماینده معظم له در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوى منصوب شد و پس از رحلت آن بزرگوار، این حکم از سوى حضرت آیت‌الله العظمى خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و ولى امر امت اسلام تأیید شد.

این عالم ربانی و مجاهد علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوى به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، در نهادهاى مقدسى همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبرى عضویت و ریاست حوزه علمیه خراسان را به عهده داشت و برای اعتلاى اسلام و نظام مقدس اسلامى تلاش بسیار کرد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا بیامرزتش
Iran, Islamic Republic of
هاشمي كجاست پس؟
سفر شمال!
داره با رأی هاش حال می کنه!
mohammad
Iran, Islamic Republic of
خدایش بیامرزد و با اولیای مقرب محشور نماید....
خدا رحمتش کنه