يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

پرداخت صوتی هزینه کالا میسر شد

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 477922
گوگل خدمات جدیدی را برای پرداخت هزینه استفاده از کالا و خدمات ارائه کرده که به کاربران امکان می دهد حتی بدون لمس گوشی هایشان و از طریق فرمان صوتی بهای استفاده از آنها را پرداخت کنند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از مشبل خبر داد، گوگل به همین منظور برنامه ای موسوم به هندز فری عرضه کرده که به کاربران اجازه می دهد اقلام مختلف را با صدایشان و از طریق گوشی های همراه خریداری کنند. خدمات یاد شده قرار است در چند فروشگاه در منطقه بی آریای آمریکا عرضه شوند.

این برنامه که با دو سیستم عامل iOS  و Android سازگاری دارد به جای استفاده از تراشه Near Field Communication (NFC) در گوشی ها که مبتنی بر لمس تلفن‌های همراه و ارائه خدمات پرداخت همراه به طور بی سیم است، از ترکیبی از فناوری های بلوتوث، وای – فای و خدمات موقعیت یابی برای پی بردن به این موضوع که کاربری در یک فروشگاه است استفاده می کند.

برنامه یاد شده پرداخت هزینه خرید کالا و خدمات را حتی در گوشی هایی که از فناوری ان اف سی پشتیبانی نمی کنند، ممکن می کند. برای استفاده از این خدمات کاربران باید اطلاعات کارت های اعتباریشان را همراه با تصویر خود در برنامه هندز فری وارد کنند و در زمان پرداخت هزینه کالا و خدمات عبارت "من می خواهم با گوگل پرداخت کنم" را بر زبان آورند. با این کار فرایند خرید انجام می شود.

صندوقدار هم هویت خریدار را با کنترل عکس وی که به حساب کاربری هندزفری اضافه شده، تایید می کند. در برخی فروشگاه های اجراکننده این طرح دوربین هایی به منظور کنترل هویت کاربران و کسب اطمینان نصب شده است. قرار است استفاده از این خدمات طی ماه های آینده گسترش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *