يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

افزایش واردات ماهانه نفت هند از ایران

جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۳۷
کد مطلب: 477816
بر پایه آمار نفتکش‌ها، واردات نفت هند از ایران در فوریه که نخستین ماه پس از لغو تحریم های هسته ای علیه تهران بود، بیش از یک پنجم افزایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از میزان، ایران ماه ژانویه پس از اجرایی شدن توافق هسته ای میان این کشور با قدرت های جهانی که برچیده شدن تحریم ها علیه این تولیدکننده نفت اوپک بدنبال داشت از سال ها انزوای اقتصادی خارج شد.
 
محسن قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گزارش داد ایران بدنبال بازپس گرفتن سهم بازارش پس از کاهش تحریمهاست و میزان صادرات در فوریه 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
 
طبق آمار، دهلی نو در فوریه 215 هزار و 500 بشکه نفت از ایران وارد کرد که حدود 21 درصد نسبت به ژانویه و حدود 111 هزار بشکه نسبت به فوریه سال گذشته افزایش داشت.
 
هند تحت فشار تحریم های غربی در فوریه سال 2015 میزان واردات نفت از ایران را کاهش داد.
 
شرکت اسار هند در فوریه امسال با واردات 110 هزار و 200 بشکه در روز، بزرگترین خریدار نفت ایران بود و سپس شرکت پتروشیمی و پالایشگاه مانگلور (MRPL) که حدود 69 هزار و 500 بشکه نفت از ایران خرید در رتبه دوم قرار گرفت. این شرکت در فوریه تنها یک محموله از ایران وارد کرد.
 
شرکت نفت هند که به ندرت نفت ایران را خریداری می‌کند یک محموله معادل حدود 35 هزار و 800 بشکه نفت از ایران دریافت کرد.
 
هند که بزرگ ترین خریدار نفت ایران پس از چین است، در سال 2015 روزانه به طور متوسط 208 هزار و 300 بشکه نفت و میعانات گازی از ایران خرید در حالیکه این آمار در سال 2014 روزانه 276 هزار بشکه بوده است.
 
ایران هفتمین تامین کننده بزرگ نفت هند در سال مالی 2014-2015 بوده است در حالیکه قبل تحریمها در رتبه دوم قرار داشت.
 
کاهش خرید نفت ایران باعث شده که صادرات رقبای ایران همچون عربستان و عراق به این کشور افزایش پیدا کند.
 
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران که ماه گذشته سفری به هند داشت، اظهار کرده است پالایشگاه‌های هندی از جمله صنایع ریلاینس علاقه‌مند به واردات نفت بیشتر از شرکت ملی نفت ایران هستند.
 
صنایع ریلاینس که بزرگ‌ترین مجموعه پالایشگاهی جهان را در هند اداره می‌کند، در سال 2010 تحت فشار تحریمهای غرب واردات نفت ایران را متوقف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *