پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

محدودیت جاده ها در نوروز

پنجشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب: 477675
محدودیت های ترافیکی جاده های کشور همزمان با اجرای طرح نوروزی اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از میزان، با توجه به حجم فزاينده سفر در تعطيلات نوروز  و به منظور افزايش ظرفيت تردد در محورهاي اصلی، تسهيل در عبور و مرور و ارتقاي ضريب ايمني از روز 26 اسفند تا پانزدهم فروردین سال آینده  محدودیت ها و ممنوعيت‌هاي عبور و مرور به شرح زير اجرا خواهد شد.
 
کلیات اجرای طرح

عبور و مرور انواع موتور سيكلت در ايام اجراي طرح نوروزي در تمامي آزادراهها و بزرگراهها و محورهايي كه ضرورت ايجاب کند ممنوع است.
 
در تمامي محورهاي برون شهري كه در ايام فوق ممنوعيت و محدوديت ترافيكي براي انواع تريلر و كاميون اعمال مي شود، عبور و مرور انواع تريلر، كاميون و تانكرهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني يا داراي مجوز از پليس راهور ناجا از اين امر مستثني بوده و ممنوعيت تردد اين قبيل وسايل نقليه فقط در راههايي اعمال خواهد شد كه مقررات يكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا مي شود  يا ممنوعيت تردد در طول سال دارند.
 
تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت روز سیزدهم فروردین در تمامی  محورهاي برون شهري كشور ممنوع است.
 
محور كرج – چالوس
 
تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت كماكان در محور كرج – چالوس و بالعكس ممنوع است.
 
تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 روزهاي پنج شنبه و جمعه مورخ 27 و 28  اسفند تا ساعت 6 روز بعد از مرزن آباد به سمت كرج ممنوع بوده و با اعلام ماموران پليس راه، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 18تا 6 روز بعد از ميدان اميركبير كرج به سمت مرزن آباد بصورت يكطرفه است.
 
 تردد انواع وسايل نقليه در محور كرج – چالوس از ساعت 12 روزهاي 4 ، 6 ، 13 و 14فروردین آینده  ساعت 3 بامداد روزهاي بعد از كرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت16 تا 3  بامداد روزهاي بعد از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يكطرفه خواهد بود.
 
 
 محور هراز
 
تردد انواع تريلر در محور هراز كماكان ممنوع است.
 
تردد انواع كاميون و كاميونت از ساعت12 روز 26 اسفند تا 2 بامداد هشتم فروردین و از ساعت 8 صبح یازدهم فروردین تا ساعت 2 بامداد روز پانزدهم  از تهران به آمل و بالعكس ممنوع خواهد بود.
 
 تردد انواع وسايل نقليه در محور هراز از ساعت 13 روزهاي 5، 6،12، 13  و 14 فروردین تا ساعت 2 بامداد روزهاي بعدي از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 روزهاي بالا تا 2 بامداد روز های بعد از آب اسك تا رودهن (محدوده مشاء)‌ بصورت يكطرفه است.
 
 
محور فيروز كوه

 تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 8 روز پنجشنبه 27 اسفند تا ساعت 2 بامداد روز یکشنبه هشتم فروردین و از ساعت 8روز چهارشنبه یازدهم فروردین تا ساعت 12 ظهر روز يكشنبه پانزدهم فروردین از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.
 
 آزاد راه كرج – قزوين
 
 تردد انواع تريلر و كاميون در مسير شرق به غرب از ساعت 12 ظهرتا 24 روز 27 اسفند و از ساعت 6صبح تا 24 دو روز پایانی سال و دو روز 13 و 14 فروردین از مسير غرب به شرق ممنوع  خواهد بود.
 
محور قديم قزوين – رشت

تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 روز 27 اسفند تا 1 بامداد روز اول فروردین  و ازساعت 12 چهارم فروردین تا ساعت 1 بامداد هفتم فروردین و  از ساعت 12 یازدهم فروردین  تا 1 بامداد پانزدهم فروردین از قزوين به رشت و بالعكس ممنوع است.
 
محور قديم ساوه همدان
 
 تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 6صبح تا 24 روز های 27 و 28 و 29  اسفند و همچنين 13 و 14 فروردین از محورهاي فوق ممنوع است.
 
محورهاي اردبيل – آستارا، اردبيل – سرچم

تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7 تا  24 روزهای   27 ، 28 و29 اسفند  و همچنين 13 و 14  فروردین در محورهاي فوق ممنوع است.
 
محورهاي اردبيل – سراب، اردبيل – خلخال و بالعكس
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7 تا 24 مورخ 12 و 13 فروردین در محورهاي فوق ممنوع است.
 
محورهاي مشهد – قوچان، مشهد – سبزوار، مشهد- تربت حيدريه

تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 تا  ساعت 22 روز 27  اسفند و از ساعت 6 تا 22 دو روز پایانی سال و روز سیزدهم فروردین ممنوع است.
 
محور گلوگاه – گرگان- جنگل گلستان- چمن بيد
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 تا 22  روز 27 اسفند و از ساعت 6تا 22 دو روز آخر سال در این محورها ممنوع است.
 
محورهاي بانه – سقز- سنندج و مريوان – سنندج

تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7تا 24 سه روز پایانی سال روزهای 12 تا 14 فروردین در این جاده ها ممنوع خواهد بود.
 
محورهاي يزد – طبس، ديهوك – كرمان
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7تا 21 سه روز پایانی سال و روزهای 12 و 13 فروردین در این جاده ها ممنوع است.
 
محور شيروان – بجنورد- چمن بيد – جنگل گلستان  

تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 تا 22 روز 27 اسفند و از ساعت 6 تا 22 دو روز پایانی سال به همراه روزهای 12 و 13 فروردین ممنوع است.
 
 
 محورهاي اصلي استان بوشهر
 
تردد انواع كاميون هاي كمپرسي حامل سنگ و مصالح ساختماني از ساعت 7صبح 28 اسفند تا 14 فوردین سال بعد  در محورهاي اصلي استان بوشهر ممنوع خواهد بود.
 
 محورهاي پل دختر – اسلام آباد و پلدختر – انديمشك

تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7تا 24 سه روز پایانی هفته و دو روز آخر تعطیلات در این جاده ها ممنوع است.
 
محورهاي ياسوج – اصفهان، ياسوج – بابا ميدان ، گچساران – باشت
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7تا 24 س روز پایانی سال و روزهای  5 ، 6 ، 12 و13 فروردین  در محورهاي فوق ممنوع خواهد بود.
 
 محورهاي سلفچگان – قم، جاده قديم كاشان – قم، آزادراه كاشان – قم، جاده قديم تهران – قم
 
 تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7تا 24 روزهای  6 ، 12 و 13 فروردین  در محورهاي فوق ممنوع است.
 
محورهاي بندرعباس – سيرجان ، انار – شهربابك
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 9تا 22 سه روز پایانی هفته و دو روز پایانی تعطیلات نوروز  در این جاده ها ممنوع است.
 
محورهاي سيرجان – بافت، جيرفت – بندرعباس
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7 تا 24  دو روز پایانی تعطیلات در این جاده ها ممنوع خواهد بود.
 
 محور گچساران – بهبهان – رامهرمز
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 تا 24 روز 27 اسفند و از ساعت 7 تا 24 دو روز پایانی سال و روز سیزدهم فروردین و همچنين از ساعت 7 تا 12  روز چهاردهم فروردین در جاده های فوق ممنوع است.
 
 محور ايذه – شهركرد  و بالعكس

تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 تا 24 وزهای 27 اسفند و از ساعت 7 صبح تا 24  دو روز پایانی سال در این جاده ممنوع است.
 
 تردد اتوبوس هاي كاروان راهيان نور از 27 اسفند تا 15 فروردین در محورهاي فوق ممنوع بوده و مسير اهواز – انديمشك – خرم آباد- اليگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسير جايگزين معرفي مي شود.
 
 محور جيرفت – بم – كرمان

 تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 7 تا 24  روزهاي  دوازدهم و سیزدهم فروردین  در محور فوق ممنوع است.
 
 محور زابل – زاهدان
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 8تا 22 روز 27 اسفند و روز ششم فوردین از این جاده ممنوع است.
 
 محورهاي اصفهان – بروجن – لردگان – ايذه، لردگان – ياسوج
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 تا ساعت 24 روز27 اسفند و از ساعت 7 تا 24  دو روز پایانی سال و روزهای 12 و 13 فروردین ممنوع است.
 
 محورهاي اصلي استان اصفهان

تردد انواع تريلر و كاميون هاي كمپرسي حامل سنگ و مصالح ساختماني از ساعت 7صبح  روز 27 اسفند تا ساعت 24 ششم فروردین و همچنين از ساعت 7 صبح دوازدهم فروردین تا ساعت 24 روز چهاردهم فوردین در محورهای اصلی استان  اصفهان ممنوع است.
 
محورهاي نائين –خور – طبس، نائين – جندق - دامغان
 
تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 23 تا 7 صبح روز بعد در شه روز پایانی سال  و همچنين 5 ، 6 ، 12 و 13 فوردین در این جاده ها ممنوع خواهد بود.
 
محور بجنورد - اسفراين

 تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 تا 24 روز 27 اسفند و ساعت 7 تا 24 دو روز پایانی سال و دو روز پایانی تعطیلات ممنوع است.
 
 
 محورهاي شيراز – نورآباد- گچساران ، شيراز – كازرون – بوشهر
 
 تردد انواع تريلر و كاميون از ساعت 12 تا ساعت 24 روز 27 اسفند و از 7 تا 22 دو روز پایانی ساا و روزهای 5،6،12 و سیزدهم فروردین در این جاده ها ممنوع است.
 
محدوديت هاي جابجايي محمولات ترافيكي

جابجايي محمولات ترافيكي كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامي راه هاي اصلي برون شهري از ساعت 14 روز 26 اسفند تا 7 فروردین و همچنين از ساعت 7 روز 11 فروردین تا 24 روز چهاردهم ممنوع است.
 
 شايان ذكر است براي روزهاي 8، 9 و 10 فروردین  صرفاً براي محمولات ترافيكي اضطراري داراي ضرورت ملي حسب تشخيص مراجع صادر كننده مجوز عبور محموله صادر می شود.
 
محدوديت هاي خودروهاي ترانزيت حامل مواد سوختي
 
 ورودخودروهاي ترانزيت حمل مواد سوختي به داخل كشور از ساعت 7 روز 26 اسفند تا ساعت 24 روز ششم فوردین ممنوع بوده ضمن اینکه به خودروهاي مذكور در ساير ايام محدوده زماني نوروز سال 1395 صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل هاي ايمن بين راهي خواهند بود و وسايل مذكور از مقررات مندرج در رديف 2 بند الف – كليات ( درصفحه يك) مستثني است.
 
 اعمال محدوديت هاي پيش بيني نشده

در صورت نياز به اعمال محدوديت هاي پيش بيني نشده در محورهاي تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظيم عبور و مرور وسايل نقليه روساي قرارگاههاي پليس راه استان با هماهنگي پليس راه ناجا و  بصورت مقطعي و منطقه اي تصميمات مقتضي اتخاذ مي کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *