پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

سونوگرافی رایگان در سرزمین محروم اساطیری ایران

شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 476747
متخصصین رادیولوژی در اقدامی جهادی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان رفته و به سونوگرافی رایگان مردم آنجا پرداختند و این در شرایطی است که وزارت بهداشت هیچ رادیولوژیست خانم به برخی از شهرهای این استان اعزام نکرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، متخصصین رادیولوژی در اقدامی جهادی به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان رفته و به سونوگرافی مردم آنجا پرداختند. در این رابطه محمدعلی کریمی - مدیر این برنامه انسان دوستانه به تسنیم اظهار داشت: متخصصین رادیولوژی مانند سایر اعضای جامعه پزشکی همواره در خدمت ملت شریف ایران هستند و این برنامه انسان دوستانه نیز یکی از خدمات آنهاست که شروع آن از سونوگرافی رایگان برای مردم مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: هر چند تعداد رادیولوژیست‌های این استان نسبت به اکثریت غالب متخصصین دیگر، به‌جز چهار رشته ماژور، در کل استان بیشتر است، ولی توزیع آنها از سوی ارگان مربوطه به گونه ای نبوده است که رادیولوژیست‌ها بتوانند خدمات یکسانی به هموطنان این استان ارائه دهند، مثلاً یک شهر چهار رادیولوژیست مرد دارد، ولی وزارت بهداشت هیچ رادیولوژیست خانم را به آنجا اعزام نکرده یا در شهرستان مجاورش رادیولوژیستی در سال جدید اعزام نشده است.

کریمی عنوان کرد: تعداد رادیولوژیست‌های کشور (با احتساب رزیدنت‌ها) بالغ بر 3200 نفر است که هم اکنون در جای جای ایران اسلامی و حتی در شهرهای مرزی مثل مهران، مریوان، گیلانغرب و سایر مناطق دور دست کشور هم مشغول به خدمت رسانی به مردم عزیز ایران هستند. در چند ماه آینده نیز حدود 150 متخصص رادیولوژی فارغ التحصیل می‌شوند که بیش از 60 درصد از آنها خانم هستند و امیدواریم توزیع آنها از سوی وزارت بهداشت به گونه ای صورت پذیرد که همه مناطق کشور به‌طور یکسان از خدمات رادیولوژیست‌ها و به‌ویژه سونوگرافی بهرمند شوند (در این زمینه پیشنهاداتی نیز قبلاً به وزارت بهداشت ارائه شده است).

وی تصریح کرد: ما با پوشش داوطلبانه برخی مناطق محروم توسط رادیولوژیست‌های خانم و آقا، یاریگر وزارت بهداشت در خدمت‌رسانی هر چه بهتر به ملت شریف ایران خواهیم بود و امیدواریم با همدلی روز افزون جامعه پزشکی و "تدبیر" شخص وزیر بهداشت نور "امید" در دل مردم مناطق محروم کشور زنده بماند.

کریمی در خاتمه خاطرنشان کرد: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و معاونت درمان آن دانشگاه بابت کمک برای ایاب و ذهاب و اسکان متخصصین رادیولوژی صمیمانه قدردانی می‌کنیم و امید است که بتوانیم به کمک این بزرگواران خدمات اینچنینی را استمرار ببخشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *