جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱
۱

سنگینی بی‌اعتباری‌ریزگردها بر سینه اهواز

دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 475561
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان در مقابله با پدیده ریزگردها و گردوغبار، گفت: ریزگردها در برخی استان‌ها به‌ویژه غرب و جنوب نفس مردم را بریده است و متاسفانه فرار رو به جلوی مسئولان در این زمینه مشهود است.
به گزارش جهان، سید شریف حسینی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ریزگردها و گردوغبار آزاردهنده است و برای سال 94 حدود مبلغ60 میلیارد تومان بابت مقابله با ریزگردها و گردوغبار در نظر گرفته شد که از این مبلغ تنها 2 میلیارد تومان محقق شد.

وی ادامه داد: آیا با این پول می‌توان مشکل گردوغبار و ریزگردها را حل کرد؟مسئولان بهتر است به رسانه ملی آمده و علت بروز این واقعه و عدم توانایی مقابله با آن را بیان کنند؛باید مسئولان محیط زیست و وزارت نیرو به موضوع مقابله با ریزگردها به طور جدی ورود پیدا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان باید در زمینه مقابله با ریزگردها و گردوغبار راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدتی را ارائه دهند، گفت: باید برای این منظور بودجه مناسب به همراه راهکارهای علمی نیز مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه بودجه مدنظر نه تنها در سال گذشته بلکه در سال قبل آن نیز محقق نشد.

حسینی خاطر نشان کرد:  یکی از راه‌های رفع مشکل ریزگردها و گردوغبار پرآب کردن تالاب هورالعظیم و این تالاب حق آبه می‌خواهد؛ زمانی که تالاب هورالعظیم پرآب باشد گردوغبار و ریزگردها هم تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بودجه مالچ پاشی که لحاظ شده بود به طور کامل پرداخت نشده و تالاب‌ها وضعیت مناسبی ندارند که تمامی این علت‌ها موجب ادامه حضور ریزگردها و گردوغبار در کشور می‌شود؛فرار رو به جلو برخی از مسئولان در زمینه گردوغبار برای مردم مشهود است و باید رویکرد خود را اصلاح کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
محيط زيست خوابه خواب.