دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

مخالفت قانونی حماس با رامی حمدالله

چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 473189
یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به اعلام آمادگی دولت وفاق ملی برای استعفا تاکید کرد که دولت «رامی حمدالله» مشروعیت ندارد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین خبر داد، صلاح البردویل طی اظهاراتی در واکنش به اعلام آمادگی دولت وفاق ملی برای استعفا در صورت تشکیل دولت وحدت ملی، گفت که دولت وفاق ملی از مجلس قانونگذاری رأی اعتماد نگرفت که مشروعیت داشته باشد و در صورت تشکیل دولت وحدت ملی، دولت حمدالله به خودی خود لغو خواهد شد.

وی افزود که دولت حمدالله هیچ دستاوردی برای رفع ظلم به ملت فلسطین در غزه اعم از محاصره و تعطیلی گذرگاه ها ارائه نکرده است.

بردویل همچنین اظهار داست که جنبش حماس و ملت فلسطین به دولتی نیاز دارند تا اهداف ملت برای آزادسازی را محقق سازد.

بر اساس این گزارش، رامی حمدالله نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین روز سه شنبه بر آمادگی دولت برای استعفا جهت تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرد و گفت که از تلاش های مربوط به تحقق آشتی ملی حمایت خواهد کرد.

جنبش‌های فتح و حماس روز دوشنبه در دوحه پایتخت قطر به یک راهکار عملی برای اجرای توافق آشتی دست یافتند.

این راهکار عملی قرار است به تائید موسسات رهبری دو جنبش فتح و حماس و دیگر گروه های فلسطینی و شخصیت های ملی برسد تا روند اجرای آن آغاز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *