شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

ورود ایران به بازار برق مصر و مکزیک

چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب: 471839
یک عضو سندیکای صنعت برق با تشریح مشارکت جدید برقی ایران-اسپانیا پس از لغو تحریم‌ها از اجرای طرح‌های جدید برقی در سه کشور شیلی، مصر و مکزیک با مشارکت ایرانی‌ها خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بهمن صالحی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر جزئیات مشارکت برقی با یک شرکت اسپانیایی همزمان با لغو تحریم‌ها، گفت: ایران با یک شرکت بزرگ انرژی اسپانیا پیش از لغو تحریم‌ها تفاهم نامه همکاری های مشترک برقی در ایران و سایر کشورهای جهان امضا کرده بود.

این عضو سندیکای صنعت برق ایران با اعلام اینکه هدف از مشارکت برقی با اسپانیایی‌ها اجرای طرح های مشترک برقی در کشورهایی که ریسک اجرای پروژه‌ها بالا بوده، است، تصریح کرد: بر این اساس تامین تکنولوژی، فاینانس و سرمایه با این شرکت اسپانیایی بوده و ایران مسئولیت اجرای پروژه‌ها را برعهده دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با لغو تحریم‌ها برای اجرای سه طرح برقی با مشارکت شرکت اسپانیایی در مکزیک، شیلی و مصر به توافق رسیده‌ایم، اظهار داشت: طرح برقی در دست اجرا در مصر شامل احداث خط انتقال برق و پروژه برقی مکزیک شامل ساخت خط انتقال و پست برق در این کشور آمریکای لاتین است.

وی با یادآوری اینکه درباره اجرای طرح مشترک برق در شیلی هنوز طرف اسپانیایی جزئیات و مشخصات فنی پروژه را اعلام نکرده است، تبیین کرد: هم اکنون افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه برق و انرژی مهمترین سیاست در دست اجرای شرکت صانیر ایران بوده و از این رو در کنار مشارکت با اسپانیایی‌ها با سایر کشورها و شرکت‌های خارجی هم مذاکراتی را آغاز کرده‌ایم.

صالحی از کشورهای منطقه خاورمیانه، شمال آفریقای آمریکای لاتین و جنوبی، آسیای میانه و حوزه قفقاز به عنوان مهمترین بازار صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنایع برق و انرژی نام برد و افزود: بر این اساس مذاکرات مشترکی با ترکمنستان و ارمنستان به منظور اجرای یک طرح جدید انتقال برق آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اخیرا ایران و ترکمنستان به منظور تهاتر گاز طبیعی با انواع کالا، خدمات فنی و مهندسی به توافق دست یافته اند، تاکید کرد: از این رو از این ظرفیت به منظور اجرای طرح‌های برق و انرژی می‌توان در ترکمنستان استفاده کرد.

مدیرعامل صانیر با بیان اینکه از سال ۱۳۷۳ تاکنون بیش از دو میلیارد دلار پروژه شامل ارائه خدمات فنی و مهندسی در صنایع برق و انرژی امضا کرده ایم، گفت: از سوی دیگر هم اکنون برای امضای نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار قرارداد جدید صادرات خدمات فنی و مهندسی برق و انرژی را در دست اقدام داریم که پیش بینی می‌شود بخشی از این مذاکرات سال آینده منجر به امضای قراردادهای شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه هم اکنون در رتبه نهمین شرکت بزرگ پیمانکاری و صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در حوزه ساخت خطوط انتقال برق جهان قرار داریم، تاکید کرد: از سوی دیگر با افزایش فعالیت‌های تروریست‌های در کشورهای مختلف خاورمیانه همچون عراق، شرکت‌های بزرگ اروپایی به دنبال اجرای طرح‌های برقی شامل خطوط انتقال و نیروگاه‌های برق توسط پیمانکاران ایرانی هستند.

صالحی با اشاره به بالا بودن ریسک فعالیت در برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه، خاطرنشان کرد: از این رو شرکت‌های معتبر ایرانی از این فرصت می‌توانند برای همکاری و صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنایع برق و انرژی با مشارکت شرکت‌های بزرگ و معتبر اروپایی و حتی آمریکایی استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *