يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۲
۱

خبر خوش برای دو شهرک شیعه‌نشین سوریه پس از 4 سال محاصره

سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 471633
با نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به کمتر از ۳ کیلومتری نبل و الزهرا در حومه شمالی حلب، شمارش معکوس برای شکست محاصره ۴ ساله این دو شهر آغاز شد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین خبر داد، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی های خود در حلب به کمتر از سه کیلومتری دو شهر محاصره شده نبل و الزهرا رسیدند.

ارتش سوریه هم اکنون در حال پیشروی در عمق حومه شمالی حلب است و درگیری با گروههای تروریستی همچنان ادامه دارد.

همزمان با پیشروی‌های ارتش سوریه، گروههای تروریستی در حومه شمالی حلب آماده باش عمومی اعلام کردند.

ارتش سوریه در حال حاضر در حال پیشروی به سمت شهر "حردتنین" در حومه شمالی حلب است.

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته ، تپه جبین و روستای دویرالزیتون در غرب باشکوی در حومه شمالی حلب را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند که این روستا اولین نقطه‌ای به شمار می‌رود که ارتش سوریه از لحظه آغاز نبرد علیه گروههای تروریستی در حومه‌های حلب وارد آن شده است.

ارتش سوریه روز گذشته نبرد علیه گروههای تروریستی در حومه شمالی حلب را آغاز کرد تا این عملیات تحول مهمی در روند عملیاتی باشد که هدف از آن آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء‌ که تحت محاصره گروه‌های تروریستی قرار دارند و رسیدن به مرزهای سوریه و ترکیه است.

شهرهای شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" در 20 کیلومتری حومه شمالی حلب و 40 کیلومتری مرز ترکیه در مسیر "حلب ــ اعزاز" در شمال سوریه قرار دارند.

این شهرها در بیست و سوم ژوئیه سال 2012 میلادی به‌واسطه گروه‌های سلفی وهابی تکفیری وابسته به گروه تروریستی "القاعده" و در رأس آنها گروه "جبهة النصرة" هدف حمله قرار گرفته و به‌صورت کامل به محاصره گروه‌های تروریستی تکفیری در آمدند.

مردم این دو شهر هم اکنون 4 سال است که در محاصره گروه‌های مسلح تکفیری قرار دارند اما همچنان در برابر آنها مقاومت می‌کنند.‬‎
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
النصر من الله و فتح قریب