يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
اسماعیل شفیعی سروستانی:

واجبات بدون پذیرفتن ولایت قبول نمی‌شود

جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 470676
یک مهدویت‌پژوه، با بیان این‌که «ولایت قطب دین‌داری است» گفت: انجام فرائضی چون نماز، روزه، حج و ادای خمس و زکات بدون پذیرفتن و اعتقاد قلبی و عملی به ولایت، قابل قبول نخواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، اسماعیل شفیعی سروستانی با اشاره به اینکه همه انسان‎‌ها در عهد و پیمان امام زمانشان هستند، اظهار کرد: اغلب انسان‌ها دچار فراموشی شده و از یاد می‌برند که تعهد داده‌اند پاسدار ولی خدا بوده و تا زمانی که دین الهی در سراسر جهان مستقر شود، امام حی را همراهی کنند.

وی با اشاره به این‌که «تنها امام زمان هر عصری می‌تواند عهد را از گردن بندگان خدا بر دارد» اضافه کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا عهد و پیمان را از گردن 72 یار با وفایی که هرگز امام را ترک نمی‌کردند، برداشتند.

این مهدویت‌پژوه تاکید کرد: همه انسان‌ها نسبت به پروردگار عالم متعهد شده‌اند تا خداوند را به یگانگی و حضرت محمد(ص) را به پیامبری و امام علی(ع) را به ولایت و جانشینی پیغمبر(ص) بپذیرند.

این نویسنده و مهدویت پژوه با اشاره به آیه 172 سوره اعراف تصریح کرد: خداوند متعال از پشت حضرت آدم(ع) فرزندان او و از پشت فرزندان او نوه‌های او و از پشت نوه‌های او نتیجه‌های او و به همین ترتیب همه انسان‌ها را از پشت پدرانشان گرفته و آن‌ها را مخاطب قرار داده و فرموده است:« أَلَسْتُ بِرَبِّکُمْ. آیا من پروردگار شما نیستم؟» و آن‌ها گفته‌اند:«آری، گواهی می‌‏دهیم. قالُوا بَلی‏ شَهِدْنا»

وی ادامه داد: خداوند متعال همه را در روز اول حاضر کرده و از تک تک انسان‌ها عهد گرفته است که در عهد امام زمانشان باقی بمانند در حالی که برخی افراد با فراموشی و شکستن این عهد و پیمان خود را به سوی جهنم می‌کشانند.

شفیعی سروستانی با اشاره به مقام والا و ادب بالای حضرت عباس (ع) نسبت به مقام ولایت، که فرمود خدا هرگز چنین روزی را نیاورد که پس از امام زمانمان زنده باشیم، یادآور شد: حضرت قمر بنی هاشم(ع) از جمله افراد نابی بوده‌اند که در پیمان و عهد خویش وفادار ماندند، این در حالی است که وقتی امام حسین (ع) عهد را از گردن یارانشان برداشتند حضرت ابوالفضل(ع) چون دیگر یاران گفتند اگر تکه تکه و سوزانده شوم و دوباره زنده گردم و این عمل تا70 بار تکرار شود باز هم دست از ولی معصوم زمان بر نخواهم داشت.

این نویسنده و مهدویت‌پژوه با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) تاکید کرد: عهد و پیمان خدا و رسولش را نشکنید چراکه در این صورت خداوند دشمنان را بر شما مسلط خواهد کرد و نعمت‌ها را نیز از شما می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *