شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
روسیه:

امیدواریم بازرسی آژانس سیاسی نباشد!

جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب: 469139
سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید در چارچوب تبعیت ایران از پروتکل الحاقی به‌عنوان تضمین، امیدواریم که بازرسی‌ها سیاسی نشده و همه طرف‌ها هرچه در توان دارند برای اجرای آن به کار بندند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روسیه ابراز امیدواری کرده است که بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران «سیاسی نشده» و تمام طرف‌ها برای اجرای آن، هرچه امکان دارد را انجام دهند.
 
«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفت: «توسعه بیشتر برنامه هسته‌ای ایران و همکاری بین‌المللی با ایران در حوزه هسته‌ای  باید به طور کامل در چارچوب برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت انجام پذیرد.»
 
بر اساس این گزارش، وی اضافه کرد: روشن است که ایجاد مکانیسم‌ها با توجه به پیچیدگی طبیعی آنها با هدف تطابق آنها با یکدیگر و کارکرد همزمانشان مدتی زمان خواهد برد. روسیه به طور فعال در راستای تضمین برجام در تمام دوره حداقل 10 ساله آن به طور کامل همکاری خواهد کرد.
 
زاخاروا از تمام طرف‌ها خواسته است که به تعهدات خود به‌طور کامل عمل کنند تا کار ادامه یافته و موثر واقع شود.
 
این مقام دیپلماتیک روسیه  افزود که اکنون تمرکز بر روی آژانس است که باید عدم وجود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده را در ایران تائید کند و این امر است که اجازه می‌دهد تا فرجه زمانی پایان قطعنامه 2231،  محدودیت‌های همکاری با ایران در حوزه‌های مختلف بالاخص حوزه‌های فنی، نظامی و هسته‌ای برداشته شود.
 
خانم زاخاروا همچنین گفت: تلاش‌ها در آژانس آغاز شده است. در چارچوب تبعیت ایران از پروتکل الحاقی به‌عنوان تضمین، ما امیدواریم که این روند سیاسی نشده و همه طرف‌ها هرچه در توان دارند را برای اجرای آن به کار بندند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *