چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

چرا ظاهر بینی بسیار بزرگ می‌شود؟

سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 468574
متخصص پوست و مو با اشاره به بیماری «رینوفیما» و علل ایجاد آن در صورت گفت: در این بیماری پوستی ظاهر بینی بسیار بزرگ می‌شود که می‌توان با اقدام مناسب جهت درمان آن اقدام کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فریبا ایرجی در مورد علت بروز بیماری پوستی "روزاسه" گفت: بیماری «روزاسه» شباهت‌هایی به آکنه دارد، بدین معنا که در این بیماری ضایعات برجسته قرمز رنگ همراه با پوست‌شور و چرک در ناحیه صورت مشاهده می‌شود، اما به طور کلی با آکنه متفاوت است.

ایرجی، با اشاره به نشانه‌های اصلی بیماری «روزاسه» گفت: یکی از نشانه‌های روزاسه وجود «پاپول» و پوست‌شور است، یعنی وجود برجستگی‌های جامد و برجستگی‌های حاوی مایع چرک.

وی افزود: به دلیل اتساع رگ‌های زیر پوست، پوست قرمز رنگ شده و با گر گرفتگی همراه می‌شود و نشانه دیگر ایجاد ورم در صورت است؛ افرادی که زمینه پوستی چرب را دارند و در دوران جوانی با آکنه روبرو شده‌اند بیشتر در معرض این بیماری قرار خواهند گرفت.

متخصص پوست و مو در پاسخ به تأثیر جنسیت در بروز بیماری روزاسه گفت: این بیماری در هر دو جنس دیده می‌شود، اما در زنان شیوع بیشتری دارد.

وی در ادامه افزود: در بعضی از مردان میانسال که بالای 50 سال سن دارند، روی بینی تجمع غدد چربی زیاد شده و ورم بینی را سبب می‌شود که به آن «رینوفیما» گفته می‌شود و ظاهر بینی بسیار بزرگ می‌شود.

ایرجی، درباره علت این بیماری گفت: علت اصلی این بیماری هنوز نامشخص است، اما عوامـل مختلفـی شـامل تخریب بافت الاستیک ناشی از آفتاب، اختلال در عملکرد عروق، عفونت بـا هلیکوبـاکترپیلوری، بیمـاری‌هـای گوارشی، عوامل هورمونی و اسـترس‌هـای روحـی ممکن است در بروز این بیماری دخیل باشند.

متخصص پوست و مو درباره روش‌های درمانی این بیماری گفت: روش‌های درمانی بر اساس مرحله بیماری متفاوت است، به طوری‌که در مرحله پوست‌شور و جوش‌های چرکی آنتی‌بیوتیک بهترین درمان است؛ همچنین در مرحله قرمزی پوست و اتساع عروق از لیزر استفاده می‌شود و با جراحی چربی‌های زیر پوست را می‌سوزانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمانی که بیماری شدید شده باشد، از داروی ایزوترتینوئین یا آکوتان استفاده می‌شود که کپسول‌های حاوی ترکیبات ویتامین A هستند و موجب کاهش فعالیت و کم شدن اندازه غدد چربی می‌شوند، جذب این دارو با غذا زیاد می‌شود و دفع آن از طریق ادرار و مدفوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *