پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
استاد دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد:

"ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن" به چاپ دوم رسید

يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب: 468274
مولف کتاب «ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن کریم» از چاپ دوم این کتاب خبر داد و گفت: چاپ دوم این اثر به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.
به گزارش جهان، حامد شریعتی نیاسر در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: چاپ اول کتاب «ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن» در سال ۹۳ برای نخستین بار منتشر شد؛ این کتاب در ۱۴ فصل و ۳۷۰ صفحه در دو بخش ساختاری و محتوایی به بررسی ارتباط نهج البلاغه و قرآن کریم پرداخته است، از ویژگی‌های این اثر، تنوع مثال‌ها و نمونه‌های ذکر شده در آن و نیز استفاده از منابع و مآخذ دست اول و معتبر در گستره‌ای وسیع است. همچنین در تقسیم‌بندی مطالب مندرج، جنبه آموزشی مدنظر نویسندگان قرار داشته است.  

وی افزود: این کتاب برای نخستین بار توسط انتشارات بنیاد نهج البلاغه منتشر شد و چاپ دوم این کتاب نیز به همت انتشارات «سمت» و «بنیاد نهج البلاغه» به زودی راهی بازار کتاب خواهد شد؛ مخاطب اصلی کتاب دانشجویان هستند، ولی عموم مردم نیز امکان استفاده از مطالب کتاب را دارند.  

کتاب «ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن کریم»، در چهارده فصل با عناوینی چون مبانی رابطه نهج‌البلاغه با قرآن، بررسی جایگاه کلام معصوم (ع) نسبت به قرآن؛ علم اهل بیت(ع)؛ جایگاه قرآن در نهج‌البلاغه؛ مقایسه سبک ادبی قرآن و نهج‌البلاغه؛ مقایسه سبک ادبی قرآن و نهج‌البلاغه؛ مقایسه سبک ادبی قرآن و نهج‌البلاغه؛ مقایسه سبک ادبی قرآن و نهج‌البلاغه- محسنات لفظی و معنوی: کاربرد آیات قرآن در نهج‌البلاغه؛ علوم قرآنی در نهج‌البلاغه؛ علوم قرآنی در نهج‌البلاغه - تفسیر آیات قرآن کریم در نهج‌البلاغه؛ معارف قرآنی در نهج‌البلاغه- توحید و خدا‌شناسی؛ معارف قرآنی در نهج‌البلاغه؛ معارف قرآنی در نهج‌البلاغه اهل بیت(ع) تنظیم شده است.

یادآور می‌شود، کتاب «ارتباط نهج‌البلاغه با قرآن» تألیف مجید معارف و حامد شریعتی نیاسر در دوازدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی به عنوان کتاب برگزیده معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *