پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۱

کدام عالم به انسان کامل معروف بود؟

پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۲
کد مطلب: 467596
آیت الله محمد تقی آملی – رحمه الله علیه – در شرح حال خود می‌نویسد: همواره از خستگی ملول و در فکر برخورد به کاملی وقت می‌گذاراندم و به هر کس می‌رسیدم با ادب و خضوع تجسسی می‌کردم که مگر از مقصود حقیقی اطلاعی بگیرم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت الله محمد تقی آملی – رحمه الله علیه – در شرح حال خود می‌نویسد: همواره از خستگی ملول و در فکر برخورد به کاملی وقت می‌گذاراندم و به هر کس می‌رسیدم با ادب و خضوع تجسسی می‌کردم که مگر از مقصود حقیقی اطلاعی بگیرم. و در خلال این احوال به سالکی ژنده پوش برخوردم و شبها را در حرم مطهر حضرت مولی الموالی – ارواحنا فداء عتبته- تاجار حرم با ایشان به سرم می‌بردم. و او اگر چه کامل نبود لکن من از صحبتش استفاداتی می‌بردم.

استاد حسن زاده آملی می‌‌فرماید: از جنابش پرسیدم که این سالک ژنده‌پوش چه کسی بودند؟ در جوابم نام او را به زبان نیاورد بلکه همین قدر فرمود که آدم خوبی بود و لکن جوابگوی ما نبود.[ تا آنکه موفق به ادراک خدمت کاملی شدم و به آفتابی در میان سایه برخوردم و از انفاس قدسیه او بهره‌ها بردم و در مسجد کوفه و سهله شبهائی تنها مشاهداتی کردم.... [استاد حسن زاده می‌فرماید: از حضرتش پرسیدم این «انسان کامل» کدام بزرگوار بوده است که سرکار عالی در محضرش زانو زده‌اید و تسلیم او شدید و آن همه او را به عظمت یاد می‌فرمائید؟ فرمودند: جناب حاج سید علی آقای قاضی طباطبائی تبریزی – قدس سره-...]

کتاب اسوه عارفان – ص ۵۱
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کوشا
United States
بهترین سلام و درود خداوند رحمت و بخشنده بر همه ای صالحان وخوبان درگهش و اقای قاضی که خداوند رحمتش کند وسلام خاص خدا بر همه ای اهلبیت محمد و ال محمد ظهور اقا را نزدیگ بگردان و بحق ابرویشان پیش خدا تمام مومنین و مومنات و مسلمین ومسلمات را ببخش و بیامرز.سلامتی همه ای خوبانی که اینو میخوانند برامنم یک صلوات لطفا تا ارزوم که شهادت تو مکتبشون هست خدا برسون.العجل لولیک الفرج