شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

مذاکره با اروپایی‌ برای‌ساخت‌کشتی‌ LNG بر

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 467498
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از مذاکره با آلمان، فرانسه و بلژیک به منظور ساخت کشتی‌های ال ان‌ جی بر خبر داد و گفت: ۷۰ حمله دزدان دریایی به نفتکش‌های ایرانی ناموفق بوده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی اکبر صفایی در یک نشست خبری که صبح امروز در شرکت ملی نفتکش ایران برگزارشد با اشاره به اینکه تحریم نفتکش‌ها نیز همانند دیگر تحریمهای بخش نفت بلافاصله بعد از اجرای برجام برداشته خواهد شد گفت: بیمه نفتکش نیز همانند همه خدمات مربوط به بخش نفت بعد از لغو تحریمها برداشته می شود.

به گفته صفایی، تیم مذاکره کننده هسته ای حساسیت زیادی را روی مسائل دریایی و نفتکشها داشته و به همین دلیل، تحریم نفتکش‌ها نیز همانند دیگر بخشهای نفتی با اجرای برجام برداشته می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که کشور هم اکنون در شرایط حساسی قرار دارد و خبرهای خوبی درباره لغو تحریمها در چند روز آینده به گوش می رسد، تصریح کرد: برداشتن تحریمها شرایط خوبی را برای نفتکش‌های ایرانی فراهم می کند و آنها می توانند بار دیگر فعالیت خود را در اروپا گسترش دهند.

وی افزود: شرکت ملی نفتکش ایران از دو سال گذشته سناریوهای مختلف پس از لغو تحریم‌ها را بررسی کرده تا براساس منافع این شرکت حرکت کند.

صفایی با اشاره به این که این شرکت در شرایط خوبی قرار دارد که این موضوع با شصتمین سالروز این شرکت مصادف شده است، اظهار کرد: در شصتمین سالروز این شرکت بیش از ٦٠٠ نفر میهمان حضور خواهند داشت که از این میزان ٢٣٠ نفر از شرکتهای خارجی و بخصوص شرکت‌های اروپایی خواهند بود.

وی با بیان این که بیشتر کشورهایی که در حوزه دریایی حرفی برای گفتن دارند، در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد، افزود: ما از این فرصت برای معرفی توانمندی شرکت ملی نفتکش به عنوان بزرگترین ناوگان نفتکش دنیا استفاده خواهیم کرد، کما این که در طول یک سال گذشته این اطلاع رسانی به صورت مستمر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از تدوین برنامه پنجساله در این شرکت با لحاظ کردن همه شرائط بین المللی و داخلی خبر داد و گفت: با تهیه این نقشه استراتژیک، نقشه راه این شرکت در آینده مشخص خواهد شد ضمن این که این برنامه هر سال مورد بازبینی و ارزیابی قرار خواهد گرفت و یک برنامه دینامیک و منعطف است که پس از تصویب در مجمع جزئیات آن را تشریح خواهیم کرد.

وی درباره میزان حمل محصولات نفتکش از سوی این شرکت در ٩ ماه نخست امسال تصریح کرد: بیش از ٧٠ میلیون تن محصولات نفت و گاز حمل شده است که با توجه به برنامه ریزی انجام شده و افزایش تولید نفت ایران بعد از لغوتحریم‌ها، این شرکت آمادگی کامل دارد که بهترین خدمات را ارائه دهد.

به گفته صفایی، ظرفیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ١٥ میلیون و ٥٠٠ هزار تن است که بیش از ٩٥ درصد آن هم اکنون استفاده می شود.

وی دراین باره این که پیش بینی شما از وضع حمل و نقل دریایی در سال ٢٠١٦ چیست، گفت: به نظر می رسد امسال سال به نسبت مناسبی برای این بخش باشد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی ما براین است که بازار برای حمل و نقل نفت در سال ۲۰۱۶ بهتر از سال ۲۰۱۵ است گفت: در برخی از موقع وقتی قیمت نفت خام کاهش می یابد این موضوع منجر به افزایش قیمت حمل و نقل دریایی نفت می شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به مذاکرات با شرکت‌های آلمانی، فرانسه و بلژیک به منظور ساخت کشتی‌های LNG و FLNG و FPSO گفت:این مذارکات در حال انجام است اما هنوز نهایی نشده است اما شرکت ملی نفتکش به دنبال برنامه ریزی برای ورود به این بازار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *