کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پس از تجاوز به مرزهای آبی ایران در خلیج فارس؛

سپاه ۱۰ نیروی نظامی متجاوز آمریکایی را دستگیر کرد

کاخ سفید از آزادی متجاوزان اطمینان حاصل کرد!/ جای آنان امن است

23 دی 1394 ساعت 0:57

نظامیان بازداشت شده در ایران ۱۰ نفر هستند که با شناورهای تهاجمی که هرکدام مجهز به ۳ مسلسل کالیبر ۵۰ می‌باشند، وارد آب‌های ایران شدند.


گروه بین الملل جهان نیوز ـ روابط عمومی نیروی دریایی سپاه از توقیف دو فروند شناوری رزمی امریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد : در ساعت ۱۶:۳۰ دو شنبه مورخ ۹۴.۱۰.۲۲ دو فروند شناور رزمی امریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند .

بنابر اعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها، ناوگروه هواپیمابر "ترومن" امریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است.

همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی امریکایی، ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل "فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب های بین المللی در حال گشت زنی بوده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای امریکایی شامل ۹ مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده اند.

وزارت جنگ آمریکا، پنتاگون نیز اعلام کرد: ساعاتی پیش ۱۰ نفر از نظامیان خارجی که گفته می‌شود آمریکایی هستند، به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی ایران دستگیر شدند.

این نظامیان با دو شناور در حوالی جزیره فارسی که نزدیک به عربستان است، توسط نیروهای ندسا دستگیر شدند.

کانال تلگرامی فارس نوشت: جان کری پس از اطلاع از توقف شناورهای آمریکایی در آب‌های ایران فورا با ظریف تماس گرفته و به دنبال آزادی خدمه شناورهای آمریکایی بوده است.

پنتاگون تجاوز دو قایق آمریکایی به آب‌های ایران را تایید کرده و گفت که تهران اعلام کرده آن‌ها «فورا» آزاد خواهند شد.

نظامیان بازداشت شده در ایران ۱۰ نفر هستند که با شناورهای تهاجمی که هرکدام مجهز به ۳ مسلسل کالیبر ۵۰ می‌باشند، وارد آب‌های ایران شدند.

آن‌ها از آب‌های بین‌المللی وارد شده و چند کیلومتری در آب‌های ایران گشت زدند. این نظامیان کاملا با منطقه آشنا بوده و جی‌پی‌اس داشتند، و عمدا وارد آب‌های ایران شدند.

سخنگوی كاخ سفيد نیز در واکنش به این رویداد گفت : در تلاش هستيم تا مسئله بازداشت نيروهاى آمريكايى را حل كنيم.

جزئیات بیشتر از توقیف دو قایق نظامی و بازداشت ۱۰ ملوان آمریکایی توسط سپاه پاسدران

به گزارش جهان، خبرگزاری تسنیم نوشت: خبر توقیف دو قایق نظامی آمریکایی در آبهای خلیج فارس به دلیل ورود غیر قانونی به آبهای ایران توسط سپاه پاسداران صحت دارد.

این دو قایق ۱۰ سرنشین داشته اند که در بازداشت به سر می برند.

هرکدام از قایق های آمریکایی مجهز به ۳ مسلسل کالیبر ۵۰ (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است. این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد ابهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

از ۱۰ نظامی دستگیرشده، ۹ نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند.

تماس‌های مکرر مقامات آمریکایی با تهران برای آزادی زندانیان ادامه دارد.

کاخ سفید، بازداشت ۱۰ نظامی آمریکایی در خلیج فارس را «تحریک‌آمیز» خواند

سخنگوی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه، توقیف دو قایق آمریکایی که وارد آبهای سرزمینی ایران شده بودند را اقدامی «تحریک‌آمیز» توصیف کرد.

فارس نوشت: جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، بازداشت ده نظامی آمریکایی در خلیج فارس، را اقدامی «تحریک‌آمیز» خواند.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد گفت به دلیل همین اقدامات «تحریک‌آمیز» است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در اولویت خود قرار داده است.

ارنست گفت کاخ سفید اطمینان حاصل کرده که به زودی به قایق‌های آمریکایی اجازه داده خواهد شد سفرشان را ادامه بدهند.


کد مطلب: 467333

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/467333/سپاه-۱۰-نیروی-نظامی-متجاوز-آمریکایی-دستگیر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com