سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

برگزاری اولین گردهمایی مردمی اصولگرایان

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۷
کد مطلب: 467325
اولین گردهمایی مردمی اصولگرایان شرق تهران با حضور جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های اصولگرا برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اولین گردهمایی هم‌اندیشی اصولگرایان شرق تهران با حضور جمعی از نمایندگان مجلس در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد.
 
در این گردهمایی حسین مظفر، مهرداد بذرپاش، سیدمهدی هاشمی، فاطمه رهبر، لاله افتخاری و محمد کوثری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و سیدمحمد حسینی، شهاب‌الدین‌ صدر، حسن غفوری فرد و مسعود زریبافان حضور داشتند.
 
* دشمن می‌‌خواهد انتخابات را روزنه نفوذ خود قرار دهد
 
بنابراین گزارش، سیدمهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس در این گردهمایی با بیان اینکه برای اولین بار است که می‌بینیم دشمنان با بیان اینکه برای اولین بار است که می‌بینیم دشمنان برخلاف گذشته بر روی حضور پای صندوق‌های رأی تأکید دارند، گفت: به نظر می‌رسد که دشمنان فکرهای خاصی برای انتخابات ما دارند و می‌خواهند از این راه شرایطی را فراهم کنند که اراده‌شان را به کشور تحمیل کنند.
 
وی تلاش دشمنان را برای ایجاد روزنه نفوذ از طریق انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی یادآور شد و افزود: ما در جریان انتخابات گذشته غفلت و سهل‌انگاری‌هایی داشتیم و دیگران نیز از این غفلت ما بهترین سوءاستفاده را کردند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات پیش‌رو گفت: نکته مهم دیگر این است که برخی از یک لیست انتخاباتی تنها به 5 نفر اول آن رأی می‌دهند که همین امر موجب شکسته شدن آنان می‌شود و باید دقت داشت که به تمام لیست باید رأی داده شود .
 
* برخی در مجلس سوم ضد آمریکا بودند ولی بعدها استحاله شدند
 
در ادامه این گردهمایی سیدمحمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سرنوشت برخی انقلاب‌های غیرالهی در جهان مانند انقلاب فرانسه گفت:‌ اینکه انقلاب اسلامی ما با عزت ایستاده و تداوم دارد به دلیل رهبری حکیمانه آن است و اعتقاد ما نیز این است که رهبر انقلاب نایب امام معصوم بوده و همان فرهنگ و عدالتخواهی در روحیه او متجلی است.
 
وی با اشاره به سابقه تغییر برخی افراد در طول انقلاب اسلامی اظهار داشت: در مجلس سوم خیلی‌ها با شعار نفی اسلام آمریکایی وارد مجلس شدند ولی همان افراد به مرور زمان استحاله شدند و جریانی را ایجاد کردند که متمایل به غرب است.
 
حسینی ادامه داد: هم‌اکنون نیز بحث تمایل به غرب را در داخل کشور داریم و جریانی در کشور چهره آمریکا را بزک کرده و به عنوان وکیل مدافع غرب عمل می‌کند.
 
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت بالای انتخابات مجلس خبرگان تصریح کرد: انتخابات مجلس خبرگان بسیار با اهمیت است؛ به عنوان مثال فردی از شیراز در مجلس خبرگان حضور داشت که گاهی نغمه‌ای سر می‌داد و دشمن از همان یک نفر سوءاستفاده می‌کرد حالا تصور کنید که عده‌ای هرچند کم وارد مجلس خبرگان شوند و بخواهند نغمه خاصی سر دهند.
 
* نباید گذاشت تصور «بستن با کدخدا» ادامه پیدا کند
 
محمد کوثری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران دیگر این گردهمایی طی سخنانی با اشاره به اهمیت دو موضوع رهبری و مردم در حکومت جمهوری اسلامی گفت: دشمن هنوز این دو عامل را به طور کامل نشناخته است و اگر شناخته بود هیچگاه جنگ تحمیلی و فتنه 88 را به ملت ما تحمیل نمی‌کرد.
 
وی ادامه داد: دشمنان فکر می‌کردند که رهبر انقلاب مانند دیگر رهبران دنیا اهل معامله است در حالی که رهبر ایران یک مرجع دینی است که همه وجودش برای خدا بوده و از هیچ دشمنی نمی‌ترسد و برای همین بود که امام راحل توانست جنگ را مدیریت کرده و نگذاشت که هیچ قسمتی از خاک کشور از دست برود.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم و رهبر لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اضافه کرد: اگر رهبری تنها باشد کاری نمی‌تواند انجام دهد و در مقابل اگر مردم نیز بدون رهبر و ولی باشند کاری از پیش نخواهند برد.
 
کوثری با تأکید بر لزوم قدردانی از تلاش‌های امام و خون شهیدان در حفظ و حراست از انقلاب بیان داشت: ما از آقای روحانی که می‌گوید باید مشکل خود را با کدخدا حل کنیم گله جدی داریم چون امام هیچگاه نگفت که ما با آمریکا مشکل خود را حل کنیم.
 
وی با بیان اینکه ما قطعاً نخواهیم گذاشت که تصور «بستن با کدخدا» ادامه یابد، گفت: ما باید مجلس و دولتی داشته باشیم که پشت‌سر ولی امر حرکت کند نه اینکه خود را جلوتر از رهبری بداند.
 
* باید تلاش کرد که افراد صالح وارد مجلس شوند
 
در ادامه این گردهمایی فاطمه رهبر نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اگر ذره‌ای از انقلاب دور شویم هیچ جایگاهی نخواهیم داشت، اظهار داشت: رهبر انقلاب درباره برجام فرمودند که مسئله مهم‌تر از برجام نفوذ پس از برجام است که این نفوذ در مسائل امنیتی، سیاسی و فرهنگی محتمل است.
 
وی نفوذ فرهنگی را یکی دیگر از خطراتی خواند که بارها از سوی رهبر انقلاب به آن اشاره شده و تصریح کرد: در ادامه این نفوذ فرهنگی نفوذ سیاسی وجود دارد و به عنوان مثال در مجلس ششم کسانی بودند که موضوعاتی مانند کاهش اختیارات شورای نگهبان را دنبال می‌کردند.
 
رهبر ادامه داد: در مجلس ششم جناح مقابل نامزدهای ناشناخته را که پرونده‌ آنها سفید بود وارد مجلس کرد و این افراد را آلت دست قرار داد و با قیام و قیودهایی که انجام می‌دادند از این افراد در جهت منافع و نفوذ آمریکا استفاده می‌شد.
 
این نماینده مجلس با تأکید براینکه همه باید تلاش کنند تا افراد صالح وارد مجلس شود، افزود: اینکه چه کسی در مجلس باشد اهمیتی ندارد و به عنوان مثال حتی اگر خود من در لیست نباشم بدون هیاهو کنار خواهم رفت.
 
وی با بیان اینکه ائتلاف اصولگرایان با هدایت‌های آیت‌‌الله موحدی کرمانی در انتخابات مجلس و خبرگان یک لیست واحد را ارائه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که بانوان گول شعارهایی مانند تغییر چهره مردانه مجلس را نخورند و اصل را بر شایسته‌سالاری قرار دهند.
 
* لزوم حفظ وحدت نیروهای تابع ولایت
 
شهاب‌الدین صدر نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی با تأکید براینکه یکی از ضروری‌ترین مسائل حفظ وحدت گروه‌های تابع ولایت با یکدیگر است، گفت:‌ در 3 ماه گذشته اقشار مختلفی در بستر اصولگرایی شکل گرفته و هسته‌های مرکزی این اقشار هر هفته با یکدیگر جلسه دارند.
 
وی با اشاره به تبلیغات منفی صورت گرفته علیه وحدت اصولگرایان اظهار داشت: یکی از ترفندهای رقبا علیه اصولگرایان این است که تأکید کنند جریان اصولگرایی به وحدت نخواهد رسید. البته ما باید بدانیم که اگر تفرقه در بین ما وجود داشته باشد آسیب جدی خواهیم خورد.
 
صدر با تشریح برنامه‌های جریان اصولگرایی در تهران به جلسات برگزار شده با تعدادی از روحانیون اشاره کرد و افزود: ما جلساتی را با ائمه جماعات داشته‌ایم و تاکنون جلسات خوبی با این قشر تأثیرگذار برگزار شده است.
 
* برخی داوطلبان مجلس حداقل شرایط را نیز ندارند
 
حسن غفوری فرد رئیس خانه احزاب نیز در این گردهمایی با اشاره به ثبت‌نام 3 هزار نفر برای هر کرسی‌های تهران در مجلس و همچنین افزایش 65 درصدی متقاضیان انتخابات خبرگان در این شهر گفت:‌ اگر بخواهیم خوش‌بینانه به این مسئله نگاه کنیم می‌توان گفت این حضور سطح مشارکت را بالا می‌برد و هرچه تعداد رأی‌ها بیشتر باشد اقتدار نظام نیز بالاتر خواهد رفت.
 
وی ادامه داد: در عین حال مسئله دیگری وجود دارد که برخی از این افراد حداقل شرایط را نیز برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ندارند و تنها هجومی را برای ثبت‌نام شکل داده‌اند که پس از ردصلاحیت یک غوغاسالاری علیه شورای نگهبان به راه بیندازند.
 
رئیس خانه احزاب با تأکید براینکه شورای نگهبان مسئولیت قانونی مهمی دارد و تحت تأثیر غوغاسالاری‌ها قرار نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: تعیین شورای نگهبان کف تأییدیه برای یک فرد است و ما می‌خواهیم کسانی را به عنوان نماینده انتخاب کنیم که جزء بهترین‌ها باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *