يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۴۵

نامه دبير جمعيت حقوق‌بشر به بان‌كي‌مون

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 467039
دبیرکل جمعیت دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد به فجایع اخیر منطقه غرب اسیا و نقض حقوق بشر در کشور عربستان میپردازد.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، امین اسدی دبیرکل جمعیت دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد به فجایع اخیر منطقه غرب اسیا و نقض حقوق بشر در کشور عربستان میپردازد که به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان
جناب آقاي بانكي مون
دبيركل محترم سازمان ملل متحد

پديده خشونت و ظلم در جهان پيشينه اي طولاني و به قدمت تاريخ حيات بشر دارد و در اين بين عدم حضور و اقدام به موقع مراجع داعيه دار حقوق بشر پديده اي روشن تر از روز است . خوشبختانه بايد اعلام داريم كشور عزيزمان ايران اسلامي در منطقه غرب آسیا از چنان جايگاهي برخوردار است كه نابخردان سياسي منطقه من جمله عربستان سعودي تاب وزنه حضورش را نمي آورند و كوته بينانه كارشكني هاي متعددي را در حق اسلام و مردمان مظلوم منطقه روا داشته و دارند.

نقض علنی حقوق بشر توسط عربستان اقدامي غیر قابل توجيه است . در حج امسال و فاجعه عظيم منا و حادثه دلخراش سقوط جرثقيل در مکه ، كه به زعم ما عمدي بودن آن نيز دور از ذهن نبوده و يا با نگاهي رئوفانه تر در نهايت بي توجهي و سهل انگاري صورت پذيرفته ، همچنين ‌راه اندازي جنگ نا برابر عليه مردم بي دفاع يمن و تلاش در جهت ايجاد تفرقه در بين مسلمانان همگي ،‌نشان گر اوج ضعف و نااميدي دولت سعودی در اقدام عليه ايران و البته جهان اسلام است.ظلم به مظلوم و نقض حقوق بشر شيوه كار دولت عربستان سعودی مي باشد ،عاليجناب بهتر مي دانند كه اتفاقات فوق الاشاره در مخالفت علني با مواد اعلاميه جهاني حقوق بشر از جمله ماده ۵ اين اعلاميه است .

بدون ترديد نقض حقوق اولیه بشریت و خشونت جائی در اسلام و تعلیمات متعالی آن ندارد و برای مسلمانان واقعي نیز قابل قبول نیست هرچند که داعيه داران دروغين اسلام آنرا بگونه ای دیگر بنمایانند.اقدام شنيع و خلاف حقوق بشری دولت عربستان در محاكمه و به شهادت رساندن شيخ نمر فعال حقوق بشر گوياي خشونت طلبي هاي سازمان يافته و اقدام در جهت دامن زدن به ناآرامي ها در منطقه ماست كه اين جنايت نيز نقض صريح مباني مورد اتفاق از جمله ماده ۱۹ اعلاميه است.

جناب دبيركل محترم سازمان ملل متحد؛

پدیده ذاتا خطرناک خشونت و ترور تهدیدی جدّی علیه صلح و امنیت بین المللی و حقوق بشر به شمار مي آيد . همچنين تهدیدی علیه محیط انسانی و روابط مسالمت آمیز بین دولتها و ملتها و تهديدي جدي در راه تحقق تفاهم و مدارا بین مجموعه متکثر قومیتها، ادیان و نژادها در دنیای کنونی ما بشمار می رود. مع الاسف در اين بين شاهد اقداماتي هستيم که به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط عربستان سعودي مدیریت شده است. اقداماتي همچون تعرض و ترور شخصيت هاي بزرگ اسلامي همچون شيخ نمر و اسارت شیخ زكزاكي كه خود از جمله بي رحمانه ترين شكل نقض حقوق بشر در جهان است.

تمايل دارم در این نامه دوستانه مطلبی را بيان نموده و مجدانه درخواستی را مطرح نمايم.

جنابعالي نيك مي دانيد كه سير آتي شرايط امنیتی منطقه رو به تنش جدي است و اگر این روند از سوی نيروهاي تکفیری ادامه پیدا کند شاهد نا امن تر شدن منطقه از جهات متعدد توسط این گروه تندروي افراطي خواهيم بود. مسبب اقدامات و نا امني هاي اخير قطعا آهنگ بالاي پذيرش و استخدام تروريست از سراسر جهان علي الخصوص كشور هاي اروپايي توسط گروه هاي تروريستي در منطقه ماست ،‌امري كه شايد دير يا زود گريبان خود كشور هاي صادر كننده تروريست را نيز بگيرد و اين امر بيش از پيش ما را به عنوان كشوري كه خود بيشترين آمار قربانيان ترور را داشته است نگران ميدارد و بر طبق ماده ۸ اعلاميه متعهد به تذكر به اميد تدبير سياست هاي فوري در جهت تامين امنيت اتي منطقه و جهان مي نمايد . شايان ذكر است بازگو كردن نگرانی هاي ما با جنابعالی هدف جدّی تری را تعقیب می کند. با عنایت به توانائی های نهادی سازمان ملل متحد و نیز این واقعیت که ما بعنوان جمعيت دانشجويي حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران ضمن محكوم كردن اينگونه اقدامات تروریستی در منطقه توسط تکفیری ها كه نتيجه اي جز بد نام نمودن دين شريف و متعالي اسلام نخواهد داشت ،‌لكن انتظار داریم كه توانمندي هاي سازمان ملل متحدد بر مبناي اصول و قواعد تشكيل آن عمل بنمایید و طبق ماده ۲۸ اعلاميه ، مراتب احقاق حقوق بشر را فراهم آورده و از حق پايمال شده قريب به ۱.۵۷ ميليارد نفر مسلمان سراسر جهان كه هر لحظه قرباني نابساماني ها و افراطي گري هاي دشمنان قسم خورده اسلام با پوشش نام مسلمانان در اروپا و امريكا و ساير كشور مي شوند،‌ دفاع نماييد.
لذا صميمانه و مجدانه از شما تقاضا داريم بر احساس نگراني ما از شرايط نا امن منطقه و جهان وقع نموده و با قيد فوريت چاره انديشي نماييد. علي اي حال عمیقا باور داريم که می باید بگونه ای عاجل به خرد جمعی مان، در سطح بین المللی و به منظور یافتن راه های عملی در این زمینه توسل جوئیم. ضمن اظهار علاقه برای اطلاع یافتن از بازخورد اين مرقومه و ابتکار قاطعانه ای که در این زمینه مبذول خواهید داشت اعلام آمادگی مي نماييم تا به منظور تبادل نظر بیشتر در مورد این موضوع خطیر، فرصت را برای تجدید احترامات فائقه در اختيار ما قرار دهيد.

رجاء‌واثق دارم كه اقدام عاجل و زودهنگام و هوشمندانه حضرتعالي همچون هميشه كارگشا خواهد بود.

دبيركل جمعيت دانشجويي حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *