يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
۲

ضرر هنگفت عربستان از قطع رابطه با ایران

جمعه ۱۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 466306
عربستان با چنین تصمیم عجولانه و ناشی از بی فکری، احتمالا سالانه سه میلیارد دلار از دست خواهد داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نشریه فوربس گزارش داد اگر زائران ایران از شرکت در مراسم حج منع شوند، تصمیم عربستان برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ممکن است میلیاردها دلار هزینه برای ریاض داشته باشد.

این نشریه می افزاید سالانه حدود یکصد هزار ایرانی عازم سفر حج می شوند که این تعداد پنج درصد کل مسلمانانی است که در سال ۲۰۱۵ در مراسم حج شرکت کردند.

فوربس در گزارش خود اضافه کرد: «حج کمک بزرگی به اقتصاد عربستان است. در سال ۲۰۱۴ یک اقتصاددان عربستانی مدعی شد این کشور از مجموع حج و عمره ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار درآمد کسب می کند که هشت و نیم میلیارد یورو از آن از حج به دست می آید. این مبلغ معادل ده درصد از درآمدهای نفتی عربستان سعودی است».

علاوه بر این، سالانه ۵۰۰ هزار ایرانی برای عمره به مکه سفر می کنند که سفری واجب نیست اما زیارتی توصیه شده است و می توان در هر زمان از طول سال آن را انجام داد.

فوربس با اشاره به اطلاعات به دست آمده از اتاق بازرگانی مکه گزارش داد یک حاجی عادی که از خارج به این سفر آمده در طول سفر خود به عربستان سعودی حدود پنج هزار دلار پول خرج می کند.اگر این مبلغ را در تعداد زائران ایرانی ضرب کنیم این عدد به ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

با فرض اینکه هزینه زائران عمره تقریبا برابر با زائران حج هستند و اگر این تعداد را به عدد قبلی اضافه کنیم،‌ می توان حساب کرد که عربستان با چنین تصمیم عجولانه و ناشی از بی فکری، احتمالا سالانه سه میلیارد دلار از دست خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


3 میلیون دلار برای ما خیلی پوله نه برای عربستان با 800 میلیلرد دلار ذخیره ارزی
مگه اونا با ما قطع رابطه کنن،خودمون که نمیفهمیم