پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
۲
نماینده مردم قم در مجلس:

هر هفته کارخانه‌ای در قم تعطیل می‌شود

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 465679
نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه شرایط اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان بسیار سختگیرانه است، گفت:هر هفته کارخانه‌ای در قم تعطیل می‌شود و کارگران بسیاری بیکار می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمد امیرآبادی درپنجمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قم که عصر امروز در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزارشد، با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل کشور امروز بیکاری و رکود است، اظهارداشت: مدیران عامل بانک‌ها که در بحث پرداخت‌ها تسهیلات صندوق توسعه ملی اقدام نکرده بودند این صندوق را مخاطب قرارمی‌دادند و مشکل خود را به این صندوق ارجاع می‌دادند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق توسعه ملی نهادی بین نسلی است، افزود: این صندوق برای این بناگذاشته شده است که توسط بانک‌ها با منابع مختلف به کارآفرینی کمک کنند و در این زمینه باید برای بانک‌ها بحث‌های انگیزه‌ای ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقدار سود ۲۱ درصد تسهیلات و حتی پایین‌تر از آن هم برای تولید کننده نمی‌صرفد، خاطرنشان کرد: پول تسهیلات و هزینه‌ها و مالیات و نیروی انسانی برای تولید کننده جایگاهی برای سود و استفاده نمی‌گذارد.

امیرآبادی با اشاره به اینکه هفته‌ای نیست که کارخانه‌ای در قم تعطیل نشود و کارگران بیکار نشوند، بیان کرد: اگر این سخت‌گیری‌ها لحاظ شود صنعت‌هایی که امکان احیا دارند هم به طور کلی از بین می‌روند و بیش از این باید با بحران بیکاری مواجه باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی سهمیه حداقلی برای استان‌ها تعیین شود و هر استانی که خوب عمل کرد باز هم در تسهیلات به آن‌ها ابلاغ شود، بانک‌ها را هم تخصصی به این کار بپردازند.

وی با اشاره به اینکه قم باید در ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی هم به شیوه‌ای خاص در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: قم جایگاه ویژه‌ای دارد امروز بیش از ۲۰ میلیون زائر در استان قم رفت و آمد می‌کند و نمی‌توان آن را با استان‌ها دیگر مقایسه کرد و باید در همه شاخص‌ها از جمله صندوق توسعه ملی ویژه پرداخت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


و هر ثانیه جوانی از بیکاری به بی راهه وفساد کشیده میشود و خانواده ای ویران میگردد. ولی کو گوش شنوا و کسی به فکر جوانان این مملکت نیست کاش کسی هم نگران میشد به حال این مردم
4 سال ساکت بود الان دم انتخابات یادش افتاده