يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

ابوترابی: آمریکا از گذشته درس بگیرد

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 465308
علما، فضلا، ‌مديران، استادان و طلاب حوزه‌هاي علميه استان تهران جنايات رژيم آل سعود را در به شهادت رساندن آيت الله شيخ نمر محکوم کردند.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سيما، ‌شرکت کنندگان در اين تجمع که در مصلاي امام خميني (ره) برگزار شد با سردادن شعارهاي مرگ بر آمريکا ، مرگ بر اسرائيل و مرگ بر آل سعود به شهادت رساندن آيت الله نمر روحاني مبارز عربستان را نشانه ضعف رژيم آل سعود و سرسپردگي اين رژيم در برابر استکبار جهاني دانستند.

نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در این مراسم گفت: آمريکا بايد از تجارب گذشته خود پند بگيرد و ايستادن در کنار رژيم صهيونيستي و حکومت هاي مزدور و فاسد منطقه براي آمريکا ، آسيب ها و تهديدات فراوان دارد.

حجت الاسلام ابوترابي فرد افزود: اين خشم و نفرت ملل مسلمان از دولت آمريکا به مواضع غير اصولي و غير عقلاني و انساني آمريکا در دفاع از چکمه پوشان صهيونيست و حاکمان ستمگر و مزدور در دنياي اسلام باز مي گردد. تجمع طلاب استان تهران در محکوميت شهادت آيت الله شيخ نمر

وي گفت: ما براي افزايش اقتدار خويش از همه ظرفيت خود بهره مي گيريم و با الهام از آموزه هاي قرآن بر اقتدار خويش مي افزائيم.

نايب رئيس مجلس افزود: مطالبه ملت ايران اين است که با استفاده از زيرساخت هاي علمي و فناوري که در اختيار داريم براي افزايش قدرت بازدارندگي در دفاع از امنيت ملي و منطقه قدرت موشکي خود را افزايش دهيم.

ابوترابي فرد با بيان اينکه دنياي اسلام درحال يک تحول تکاملي بنيادين است گفت: اين تحولي است که از انقلاب اسلامي و رويش اقتدار بخش آن الهام مي گيرد.

وي افزود: مهمترين و بارزترين خصيصه انقلاب اسلامي بازگشت به حقيقت دين و آموزه هاي راستين و حيات بخش اسلام در حوزه هاي گوناگون از حيات فردي، خانوادگي، اجتماعي، سياسي ، اقتصادي و دفاعي دين مبين اسلام است.

ابوترابي فرد گفت: بنيانگذارجمهوري اسلامي ايران که خود دانش آموخته حوزه معارف دين بوده است، نمونه اي روشن از تربيت ديني است و انديشه سياسي ايشان تجلي تفکر فقاهتي و اخلاق امام انعکاس آموزه هاي تربيتي قرآن و عترت و رفتار ايشان دستاورد پيوند مقدس حوزه انديشه و تفکر و حوزه اخلاق ، فضائل تربيتي و الهي دين بوده است.

وي افزود: امام راحل با اين شخصيت الهي و ملکوتي همه توان خود را براي حضور دين در عرصه حيات انسان گذاشت و ثمره اين کار بزرگ شکل گيري يک نظام اسلامي مبتني بر آموزه هاي حيات بخش قرآن بود.

ابوترابي فرد گفت: نظام اسلامي دردهه چهارم تولد خود، عالم اسلام را با دستاوردهاي ارزشمند و استثنايي روبرو کرده که راه را براي رويش تفکر ديني در متن جوامع اسلامي هموار ساخته است.

نايب رئيس مجلس ادامه داد: اگر مي بينيد که لبنان تا ديروز به نام عروس خاورميانه شناخته مي شد امروز به نام مقاومت در برابر نظام سلطه رژيم صهيونيستي مطرح است و اين به علت رويش تفکر ديني، انديشه سياسي امام و آرمان هاي والاي رهبر معظم انقلاب در متن جامعه اسلامي و دنياي اسلام است .

ابوترابي فرد با بيان اينکه دنيا با همه وجود ،تجربه دموکراسي و مردم سالاري مبتني بر آموزه هاي قرآن را در ايران اسلامي مشاهده مي کند افزود: اين هنر بزرگ امام(ره) بود و امام از حقيقت دين و معارف آن به نقش و جايگاه برجسته انسان مسلمان در مديريت جامعه توجه کرد و در قانون اساسي جمهوريت به عنوان يک رکن کليدي مطرح شد.

وي گفت: امروز دنيا به اين تجربه موفق چشم دوخته است و ملت اسلام ، دنياي عرب ، نيروهاي انقلابي و شيخ نمرها همان آموزه هاي حيات بخش اسلام را در چهره نوراني رهبر معظم انقلاب مي بينند.

ابوترابي فرد افزود: اگر ۹ دي يک نقطه عزت بخش براي ايران است به علت بصيرت ، هوشياري و حضور به موقع آحاد ملت ايران و ايستادگي حول دو رکن ولايت فقيه و نظام مردم سالاري جوشيده از آموزه هاي ديني است.

وي ادامه داد: دنيا مشاهده مي کند انقلاب اسلامي توانست در ۸ سال دفاع مقدس در برابر قدرتهاي جهان بايستد و پيام اين ايستادگي اين است که اگر مي خواهيد عزت داشته و مقتدر باشيد بايد به اسلام، آموزه هاي دين و نظام هاي سياسي مبتني بر اراده ملت هاي مسلمان روي بياوريد.

نايب رئيس مجلس با بيان اينکه شيخ نمرها برآمده از اين رويش انقلابي هستند گفت: رفتارهايي همچون اعدام شيخ نمر براي خلق تنش در متن دنياي اسلام و ايجاد شکاف بين مذاهب اسلامي است اما دنياي اسلام مي داند که راه عزت و اقتدار ايستادگي در برابر اين توطئه هاست.

ابوترابي فرد افزود: ما بايد صفوف خود را در رويارويي با نظام سلطه مستحکم و منسجم و پيام رهبر معظم انقلاب را در وحدت ملي و انسجام اسلامي محقق کنيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درس شما از برجام چیست؟!