پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
سردار دهقان:

هر نوع موشکی که بخواهیم تولید می‌کنیم

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 465109
وزیر دفاع گفتدر كوتاه ترين زمان براي بالا بردن توان دفاعي و بالا رفتن قدرت بازدارندگي موثر به رغم خواسته نظام سلطه كه درصدد محدوديت نظامي جمهوري اسلامي است،توان موشكي ايران را توسعه می دهیم.
به گزارش جهان به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پايان جلسه با فرماندهان و مسئولان موشكي وزارت دفاع و نيروهاي مسلح در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي گفت: از زمان آغاز و در طول مذاكرات هسته اي بين جمهوري اسلامي ايران و گروه ۱+۵ همواره بر اين تاكيد داشتيم كه هيچ موضوعي، جزء بحث هسته اي، مورد مذاكره نخواهد بود، مباحث دفاعي مربوط به امنيت كشور مي باشد و  پيرامون اين موضوع رهبري، ملت و نظام، متناسب با شرايط، تصميمات لازم را اتخاذ خواهند كرد.
 
سردار دهقان با بيان اينكه تا به امروز هيچگاه به كشورهاي ديگر اجازه تصميم گيري درباره امور داخلي و  دفاعي كشورمان را نداده ايم و اين نشان دهنده استقلال ملت ما است تصريح كرد: مذاكرات هسته اي بستري را براي كشورهاي غربي ايجاد كرد كه آنان نشان دهند كه به دنبال توطئه، دسيسه و اقدامي عليه اهداف ملي ما نيستند ضمن اينكه  ايران به عنوان يك كشورمستقل، عامل ثبات، پيشتاز در مبارزه حقيقي با جريان افراط و ترور مي باشد، اقدامات ايران تضمين كننده، تداوم بخش ثبات و امنيت در منطقه و  كمك به امنيت جهاني است.
 
وزير دفاع افزود: متاسفانه لابي صهيونيستي و جريان هاي افراط گرا در آمريكا با توجه به  شرايط كنوني آن  كشور و درآستانه انتخابات، درصدد كم اثر كردن برجام و توافقات به عمل آمده هستند اما ملت ما به تبعيت از رهبري و مجوز معظم له براي اجرايي كردن برجام و بر اساس قانون مجلس شوراي اسلامي بر مباني و موازين حقوقي و قانوني خواهند ايستاد و اجازه دخالت به  ديگران را نخواهند داد.
 
وی تاكيد كرد: امروز روز امتحان ۱+۵  است و لازمه اجراي برجام پايبندي طرف مقابل به تعهداتش مي باشد  و اگر اين كشورها بر تعهدات خود پايبند نباشند و از ابزار هاي خود براي نقض برجام  استفاده كنند، اين مساله قطعاً  عاملي براي توقف برجام  و منجر به نقص آن نيز خواهد شد.
 
وزير دفاع با بيان اينكه دنيا اقدامات خصمانه و ناجوانمردانه آمريكا و  برخي كشورها براي ايجاد مانع در اجراي برجام را محكوم مي كند افزود: ملت شريف ايران اقدامات و تلاش  اين كشورها را به طور هوشمندانه رصد و دولت در راستاي سياست هاي امنيت ملي و بدون ملاحظه هرنوع اقدام لازمي را در بعد قانوني و عملي انجام خواهد داد و كشور ما عزم و اراده لازم را براي مقابله با زياده خواهي هاي كشورهاي غربي و آمريكا دارا مي باشد.
 
وی گفت :در  نامه اخير رياست محترم جمهوري  تاكيد بر اين است كه ضمن اينكه  توان دفاعي خود را مورد مذاكره و  معامله نمي دانيم، بر اساس اهداف و منافع ملي خود تصميم مي گيريم و به ميزان نياز خود، قدرت دفاعي كشور را توسعه و گسترش مي دهيم.
 
سردار دهقان با بيان اينكه در دوسال اخير توان دفاعي جمهوري اسلامي چندين برابر شده است تصريح كرد: بر اساس نامه رياست محترم جمهور، جلسات متعددي را با مسئولين عملياتي، فرماندهان نيروها و مسئولين در حوزه هاي موشكي داشتيم و مقرر شد برنامه هاي مناسبي را در كوتاه ترين زمان براي بالا بردن توان و قابليت دفاعي و بالا رفتن قدرت بازدارندگي موثر به رغم خواسته نظام سلطه كه درصدد محدوديت نظامي جمهوري اسلامي است،  توان موشكي جمهوري اسلامي ايران را توسعه مي دهيم.
 
وزير دفاع با بيان اينكه درصدد بهينه سازي موشك هاي بالستيك در جهات مختلف هستيم افزود: دقت در اصابت، تخريب متناسب با هدف، بالا بردن توان انفجاري از برنامه هاي وزارت در حوزه موشكي مي باشد.

سردار دهقان گفت: برد موشك ها فعلاً در حد اعلام شده قبلي است و در صورتي كه تهديدات فراتر  از  برد فعلي باشد، قادر هستيم با تكيه بر توان بالاي فناورانه، انساني  و زير ساخت هاي صنعت دفاعی هر نوع موشك با هر نوع ماموريتي را  به جزء ماموريت هاي كشتار جمعي  طراحي و توليد كنيم.
 
دهقان در پايان با بيان اينكه تحرك، قابليت جابجايي سريع، روان سازي عملياتي و ماندگاري، همواره در طراحي و توليد موشك ها مورد توجه بوده است افزود: موشك عماد نقطه آغازي در اين زمينه بوده است و  اين روند با قدرت ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *