پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۶
۱۱
تعطیلی یک برنامه سیما،

پاداش به رفتار عجیب عادل فردوسی پور !

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 464485
رفتار عجیب عادل فردوسی پور، مجری و تهیه کننده برنامه نود در مصاحبه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که بدون هماهنگی با مقامات ارشد رسانه ملی بود، تبعات فراوانی را برای این سازمان داشت. حاشیه سازی های گسترده در این خصوص، به گونه ای بود که با واکنش رسانه ملی نیز همراه شد.
به گزارش جهان به نقل از «فردا»- در شرایطی که رفتار خارج از عرف و قاعده عادل فردوسی پور در گفتگو با وزیر امور خارجه، هزینه های هنگفتی را برای رسانه ملی داشت، تصمیماتی در شبکه ورزش گرفته شد که شگفتی بسیاری را در پی داشت.
 
رفتار عجیب عادل فردوسی پور، مجری و تهیه کننده برنامه نود در مصاحبه با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه که بدون هماهنگی با مقامات ارشد رسانه ملی بود، تبعات فراوانی را برای این سازمان داشت. حاشیه سازی های گسترده در این خصوص، به گونه ای بود که با واکنش رسانه ملی همراه شد.
 
اگرچه این گفتگو از این برنامه پخش نشد؛ اما کسی نپرسید که عادل فردوسی پور که مخالف حضور سیاسیون در این برنامه بود، چرا چنین رفتاری داشت و این بر خلاف شعار سال های اخیرش بود. این اتفاق که برخی آن را عیان شدن نگاه سیاسی و رفتار تبعیض آمیز فردوسی پور درباره مسائل کشوری عنوان می کردند، به نوعی ضربه ای برای این برنامه نیز به شمار می رفت که در ماه های اخیر سیر نزولی را در پیش داشته است.
 
اما اتفاقاتی روی داد که تاسف برانگیز است. براساس تصمیم مدیران شبکه ورزش،  عادل و با موضوعیت فوتبال خارجی پخش می شد، دوباره از سر گرفته خواهد شد. این اتفاق در حالی روی می دهد که این برنامه از ابتدای فصل جاری لیگ های خارجی، به دلیل کیفیت نامناسب و درخواست های خارج از منطق فردوسی پور، تعطیل شده بود. اما به یک باره تصمیم گرفته می شود که این برنامه با آن کیفیت انتقاد برانگیز، از اواسط فصل دوباره تولید شود !
 
اما ماجرا هنگامی تاسف برانگیزتر به نظر می رسد که بدانیم، این رفتار منجر به تعطیلی برنامه "آن سوی نیمکت" شده است. این برنامه که شب های پنجشنبه روی آنتن می رفت و توانسته بود مخاطبان قابل توجهی را نیز جلب کند، قربانی شد چرا که قرار است برنامه فردوسی پور جایگزینش شود. اینکه چرا باید این جابجایی به یک باره و در اواسط فصل رقابت های اروپایی صورت گیرد، خود معمایی است که از یک سوء مدیریت حکایت دارد.
 
اینکه چرا باید یک برنامه تلویزیونی که ناکام بوده و از کیفیت پایینی نیز برخوردار است، جایگزین یک برنامه جاافتاده شود، پرسشی است که همچنان نامشخص است. همزمانی این اتفاق با ماجرای برنامه نود، یک عدم مدیریت و تسامح در قبال یک بی نظمی را به ذهن متبادر می کند.
 
البته، باید در نظر داشت که برنامه پرهزینه فردوسی پوردر جام جهانی که با شکست مواجه شد، نشان داد که وی در این حوزه توان چندانی ندارد و تجربه نود یک اتفاق در نوع خودش بود که قابل تکرار توسط وی نیست. حال اینکه چرا باید یک تجربه شکست خورده را در روزهایی که رفتار غلط فردوسی پور هزینه های قابل توجهی را به رسانه ملی بار کرده، تکرار کرد، پرسشی است که .....
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
جالبه این اقا از رسانه های که در مقابل سیما ازش حمایت کردند تشکر کرد؟!
برنامه فردوسی پور در جام جهانی شکست خورده بود؟!!!
صبح به خیر :)
Iran, Islamic Republic of
اگر برنامه90در بیم مردم محبوبیت پیدا کرد بعلت نوع برخورد عادل و حق طلبی و برخورد با جناحهای فوتبالی بود و زیر بار حرف زور نرفتن ولی متاسفانه در امور سیاسی اخلاق فردوسی پور اینگونه نبو و تاز مانیکه علایق سیاسی خود را از امور حرفه ای خود دور نگهداشت موفق بود ولیکن الان دیگر نه...... من به نوبه خود دیگر 90 نگاه نمیکنم چون عادل را بدون علایق سیاسی دوست داشتم و با علایق سیاسی او مخالف هستم و لب اینکارهای او یکنوع تبلیغ برای جناحی خاص است......متاسفم
آزاده
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فردوسی پور و ظریف وکل اصلاح طلبان که همه دوستشان دارند اما بخاطر لقمه ای نان باید بله قربان گوی دیگران باشند....
مجتبی
بله دولتی که به خاطظر لقمه ی نان سر کار بیاد بخاطریک قلوپ اب هم می رود
باد اورده؟!
حمید
زیادی به این مر...رو دادن
حسین
محبوبیت الکی به دست نمیاد
ولی به راحتی از دست میره
United States
ﺷﻤﺎﻫﻢ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻫﻤﻴﻦ ﺭﺳﺎﻧﻪ و ﻣﻮﻗﻌﻴﺘﯽ ﮐﻪ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺪ ﭘﺲ ﻳﮑﻄﺮﻓﻪ و ﺟﺎﻧﺒﺪﺍﺭﺍﻧﻪ و ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﯼ ﺗﺨﺮﻳﺐ ﮐﺴﯽ ﻗﻀﺎﻭت ﺍﻳﻨﭽﻨﻴﻨﯽ ﻧﮑﻨﻴﺪ ﻟﻄﻔﺎ' ﮐﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺭﻭﺯ ﭘﺎﺳﺦ ﮔﻮ ﺑﺎﺷﻴﺪ
احمدی
Romania
این آقا همیشه طرفدار کی روش هست
جاما سخن از زبان ما میگویی