شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰
یک متخصص طب سنتی عنوان کرد:

حمام در جذب و هضم غذا بسیار موثر است

پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب: 463241
یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه حمام در جذب و هضم غذا بسیار موثر است, اهمیت حمام از نگاه طب سنتی را تشریح کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم, سید مهدی میرغضنفری درباره حمام اظهار داشت: تمام اجزای زندگی مانند زنجیر به هم وصل هستند و در تدابیر حفظ الصحه رعایت تدابیر مصرف غذاها و نوشیدنی‌ها قابل کنترل‌تر هستند.
 
به گفته وی حمام بر هضم و جذب غذا تاثیر بسیار دارد, در گذشته بر ساخت حمام و استحمام بسیار اهمیت می‌دادند, نقاشی‌هایی که در حمام‌ها ترسیم می‌کردند, بسیار در سلامت تأثیر داشته است.
 
این متخصص طب سنتی ادامه داد: در حمام‌های گذشته سه خانه وجود داشته است؛ یک قسمت که طبیعت سرد و تر بوده و در قسمت بعدی هوا گرم و تر وجود داشته و در قسمت بعدی رطوبت کمتر بوده و حمام خیلی گرم و خشک بوده است.
 
نمک زدن به بدن در حمام مفید نیست
 
میرغضنفری افزود: حمام‌ها باید سقفش بلند باشد, نمک زدن به بدن در حمام مفید نیست و ممکن است به برخی از افراد که رطوبت اضافی دارند, توصیه شود که بدن را در حمام با آب و نمک شست و شو دهند که این توصیه برای همه افراد نیست.
 
وی اضافه کرد: افرادی دچار ناراحتی‌های روانی هستند, حمام کردن برایشان بسیار مفید است و اگر در مغز مواد زائد وجود داشته باشد, حمام کردن موجب دفع مواد زائد در مغز می‌شود.
 
حمام برای رفع بسیار بیماری‌ها کمک کننده است
 
این متخصص طب سنتی بیان کرد: حمام دارای هوای گرم و مرطوب است؛ زمینه‌ای برای رفع بیماری‌ها و رفع مواد زائد است و اگر در حمام با ماساژ همراه باشد, بسیار به رفع بیماری‌ها کمک کننده است.
 
میرغضنفری خاطرنشان کرد: حمام باید زیبا باشد, در حکام‌های قدیم, سه مدل نقاشی ترسیم می‌شد, نقاشی‌های حماسی و جنگ‌ها که برای تقویت قوای قلبی بسیار کمک کننده بود و افراد ترسو از آن بسیار بهره می‌بردند, نقاشی‌های شاعرانه که تقویت کننده قوه نفسانی و برای افزایش نشاط و شادی مفید بود و نقاشی‌های منظره‌های گل و بستان که سیستم گوارش را تقویت می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *