سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۱

تحقیق و تفحص جدی در سازمان محیط‌ زیست

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۷
کد مطلب: 463216
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه تحقیق و تفحص جدی باید در سازمان محیط‌ زیست صورت گیرد گفت: رئیس جمهور باید پاسخ اهمال و کم‌کاری معاونش را بدهد.
به گزارش جهان، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به کم‌کاری‌های سازمان حفاظت محیط زیست جهت حل مشکل آلودگی هوای تهران اظهار داشت: متاسفانه در قبال این مشکل، مسئولان دولتی پاسخگوی تعهدات،‌ فعالیت و اقدامات خود نیستند. به ویژه در بخش محیط زیست که رئیس آن به هیچ عنوان پاسخگوی کم‌کاری‌های خود نیست.
 
وی افزود: اصلا محیط زیست به یک اداره کل محدودی تبدیل شده که فقط اعلام کند که در این شهر آلودگی است و در آن شهر آلودگی نیست. یعنی اقدام پیشگیرانه و برنامه زمان‌بندی که در این میان لازم است ما از این سازمان نمی بینیم.
 
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد:‌ متأسفانه سیاسی‌کاری در سازمان حفاظت از محیط‌‌‌‌ زیست به اوج خود رسیده، آن هم سازمانی که تخصصی است و باید جنبه منافع عمومی را در نظر داشته و مشکلات عمومی مردم را پیشگیری و اقدام کند عملا به یک سازمان صددرصد سیاسی تبدیل شده است که مسئول و مجریان آن به دنبال مباحث انتخاباتی و امور سیاسی همچنین انداختن توپ در زمین دیگران و مسائلی از این قبیل هستند.
 
سلیمانی با انتقاد از عملکرد رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: رئیس سازمان محیط زیست باید توضیح دهد که برای آلودگی در شهرهای کلان به ویژه تهران چه کاری انجام داده است. اکنون که دو سال و نیم از مسئولیت او گذشته ولی برای حل آن چه اقداماتی انجام داده است. متأسفانه خانم ابتکار تنها مشغول سیاسی‌کاری هستند. ایشان باید از این امور دست برداشته و به فعالیت تخصصی خود بپردازند و مشکلات مردم را با برنامه و اقدامات مناسب در این زمینه کنترل کند.
 
این نماینده با ابراز تأسف از آلودگی شدید در شهر تهران تاکید کرد:  چندی پیش نمایندگان طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را به هیأت رئیسه ارائه کردند و مباحثی در این زمینه صورت گرفته است.
 
وی ادامه داد: سازمان حفاظت از محیط زیست به صورت رها افتاده است و این مجموعه هیچگونه تحرکی ندارد. حتی ابتکار به هیچ عنوان حاضر نمی‌شود در کمیسیون‌های مربوطه که برای طرح‌های محیط زیست مطرح می شود حاضر شده و با نمایندگان تعامل داشته باشد. لذا طرح‌ها و لوایحی که مربوط به محیط زیست بود عملا متوقف مانده است.
 
سلیمانی تاکید کرد: متاسفانه این سازمان بی‌صاحب مانده و هیچکس نه تنها پاسخگو نیست بلکه مدیر و متولی هم ندارد. رئیس جمهور باید به صورت اساسی کم‌کاری‌های این حوزه را پاسخگو باشد لذا لازم است تحقیق و تفحصی جدی از سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته و به صورت قطع باید انجام شود. تحقیق و تفحص باید این مسیر گره خورده را باز کرده تا پاسخ به این اهمال و کم‌کاری‌ها داده شود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس در خاتمه گفت: در مجمع نمایندگان در جلسه گذشته نیز تصمیم بر این شد که پیرامون این مسئله به صورت جدی بحث و پیگیری‌های لازم انجام و نشستی با حضور استاندار برگزار شود، ولی استاندار تهران متأسفانه با آوردن بهانه‌هایی حاضر به حضور در جلسه نشد ولی در هر صورت افراد باید پاسخگو باشند تا بتوانیم جلوی این معضل را بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *