يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

توصیه آیت الله مکارم به کاندیداهای خبرگان

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 463090
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: نامزدها از وعده دروغ، ریخت و پاش و تخریب یکدیگر در انتخابات دوری کنند و بعد از انتخابات نیز همه باید به رأی مردم احترام بگذارند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج خود که در مسجد اعظم برگزار شد، در توصیه‌هایی به نامزدهای انتخابات اظهار داشت: نامزدها از ریخت و پاش و دروغ در انتخابات بپرهیزند و بعد از انتخابات همه باید به رأی مردم احترام بگذارند.

وی افزود: نامزدها باید برنامه‌های خود را بگویند و خود را معرفی کنند و از تخریب یکدیگر بپرهیزند تا کار خلاف شرع و حرامی صورت نگیرد.

استاد سطوح عالی حوزه اظهار داشت: نامزدها نباید وعده دروغ به مردم بدهند و مدینه فاضله برای آنان درست کنند تا اگر این وعده‌های عملی نشد فاصله میان مردم و مسئولان ایجاد نکند.

وی اظهار داشت: ما از وسوسه در صحت انتخابات و تقلب خیلی آسیب دیدیم که آثار آن هنوز هم باقی است وقتی انتخاباتی بر حسب ظاهر بر اساس موازین است آثارش را همه باید بپذیرند.

درنظر گرفتن منافع جناحی و شخصی دین بر گردن ما می‌گذارد

آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر همیشه شکست خورده‌ها بگویند تقلب شده است سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و این مسئله در کشورهای غربی هم نیست و آن‌ها وقتی شکست خوردند در ظاهر هم که شده به برنده تبریک می‌گویند و نباید در بین ما هم باشد.

وی تأکید کرد: مردم هم وظیفه دارند و باید بدانند کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند درباره او تحقیق کنند زیرا فردا هر عملی که او می‌کند در روز قیامت شریک اعمال او خواهیم بود.

این مرجع تقلید اظهار کرد: باید بینی و بین الله فردی را شایسته بدانیم و رأی بدهیم وگرنه درنظر گرفتن منافع جناحی و شخصی دین بر گردن ما می‌گذارد.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: امیدواریم انتخاباتی پرشور و سالم و مفید به حال مردم داشته باشیم و افرادی انتخاب شوند که هم تقوا و هم معلومات کافی داشته باشند و بتوانند گره مشکلات را باز کند چون تنها خوب بودن هم کافی نیست و تخصص هم لازم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *