شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲

فشار آل‌سعود به حماس به خاطر یک تسلیت

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 462964
رئیس انجمن روزنامه‌نگاران اسلامی در عربستان نامه‌ای سرزنش‌آمیز خطاب به حماس نوشت و از پیام تسلیت این جنبش به مناسبت شهادت «سمیر قنطار» انتقاد کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پس از اینکه حماس در بیانیه‌ای شهادت «سمیر قنطار» از اعضای برجسته حزب‌الله را تسلیت گفت موج انتقادهای عربی به رهبری عربستان علیه این جنبش از همان زمان آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.
 
بعد از آنکه «ولید الطبطبایی» نماینده سابق پارلمان کویت که دارای گرایش وهابی است، از واکنش حماس به شهادت سمیر قنطار، شهید عضو مقاومت لبنان در سوریه بشدت انتقاد کرد (جزئیات بیشتر)، اکنون یک انجمن سعودی حماس را سرزنش کرد.
 
در جدیدترین این انتقادها، شیخ «احمد بن عبد الرحمن الصویان» رئیس انجمن روزنامه‌نگاران اسلامی در عربستان در نامه‌ای سرزنش‌آمیز به جنبش حماس اعلام کرد تسلیت به مناسبت شهادت قنطار کاری «بجا» نبود .
 
وی افزود اگرچه روابط (حماس) با ایران تا حدی این موضوع را توجیه می‌کند اما این اقدام درست نبود.
 
در نامه وی آمده است: اضطرار حماس برای جلب حمایت ایران در سایه محاصره بین‌المللی و منطقه‌ای را درک می‌کنم اما شایسته است که این جنبش (حماس) نگرانی امت از ایران را درک کند، ایران ما را در  عراق، سوریه و یمن و خلیج (فارس) نگران کرده است.
 
سمیر قنطار هفته جاری در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «جرمانا» واقع در جنوب دمشق به شهادت رسید.
 
ولید الطبطبایی نیز روز گذشته در واکنش به تسلیت حماس به مناسبت شهادت سمیر قنطار اعلام کرد اینکه اعراب حماس را تنها گذاشته‌اند توجیه نمی‌شود برای اینکه حماس برای خاطر قنطار تسلیت بگوید.
 
او در ضمن این ناراحتی خود اعتراف روشنی کرد مبنی بر اینکه کشورهای عربی جنبش حماس را تنها گذاشته‌اند. این نماینده پیش از این بارها مردم را به آنچه جهاد در سوریه نامیده بود، فراخوانده بود و یکی از نمایندگان با گرایش‌های وهابی کویت به شمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *