شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

آمادگی جذب نیرو توسط شرکت‌ملی‌نفتکش

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 462944
مدیرعامل نفتکش از آمادگی این شرکت برای جذب فارغ‎التحصیلان رشته‎های دریانوردی خبر داد و گفت: در این زمینه با دانشگاه نوشهر و دانشگاه آزاد خارک به تفاهم رسیده‎ایم.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از مارین‎تایمز، علی‎اکبر صفایی در میزگرد تخصصی «صنایع دریایی در برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور» اظهار کرد: همانطور که می‎دانید فضای کسب و کار در حوزه حمل و نقل دریایی کاملا بین‎المللی و منبعث از کنوانسیون بین‎المللی است که در حال اجراست و ایران نیز اجرای بیشتر این کنوانسیون‎ها را ر کشور تصویب کرده است.
 
وی افزود: در این شرایط داشتن بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی مواد نفتی یک افتخار برای ایران به شمار می‎رود.
 
وی با اشاره به برنامه ششم توسعه افزود: یکی از مواردی که باید در این برنامه پیش‎بینی شود آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش دریایی است که اکنون با مشکلاتی مواجه شده است.
 
صفایی در تشریح این مشکلات افزود: یکی از این مشکلات تربیت نیروی انسانی در رشته موتور و عرشه و همچنین نیروی انسانی صنایع وابسته در دانشگاه‎های کشور است و باید جذب و آموزش در این رشته‎ها همانند سایر رشته‎ها صورت گیرد.
 
وی گفت: جای تاسف است که در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از چند سال گذشته در جذب دانشجو برای رشته‎های دریانوردی اقدامی انجام نداده به صورتی که در این دانشگاه دانشجوی دریایی تربیت نمی‎شود و به جای برگزاری کلاس و تدریس رشته‎های دریایی، رشته‎های دیگری همچون زمین شناسی تدریس می‎شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران یکی از مشکلات دیگر آموزش و جذب نیروی دریانورد در کشور را موضوع نظام وظیفه دانشجویان رشته‎های دریانوردی اعلام کرد و گفت: یکی از اقداماتی که پس از انقلاب و در راستای کاهش نیروهای خارجی ناوگان کشتیرانی کشور انجام شد، معافیت دانشجویان رشته‎های دریانوردی و متقاضیان حرفه دریانوردی از خدمت نظام وظیفه بود که متاسفانه این موضوع از قانون نظام وظیفه حذف شد و امید است که در برنامه ششم لحاظ شود.
 
صفایی با اشاره به آمادگی شرکت ملی نفتکش ایران برای جذب فارغ‎التحصیلان رشته‎های دریانوردی دانشگاه‎های کشور گفت: این شرکت در این راستا مذاکراتی را با دانشگاه‎‎های کشور انجام داده است که در همین زمینه با دانشگاه نوشهر و دانشگاه آزاد اسلامی خارک به تفاهم رسیده‎است.
 
وی همچنین از آمادگی شرکت ملی نفتکش ایران برای برگزاری دوره‎های عملی و کاروزی دانشجویان رشته‎های دریانوردی در کشتی‎های ناوگان این شرکت خبر داد و خاطرنشان کرد: ایران در صورت رفع موانع آموزشی می‎تواند علاوه بر تامین نیروی ناوگان کشتیرانی کشور، نیروی موردنیاز ناوگان شرکت‎های خارجی را نیز تامین کند.
 
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش با اشاره به توانایی بالای دریانوردان ایرانی نسبت دریانوردان خارجی و تمایل شرکت‎های کشتیرانی به استفاده از نیروهای ایرانی تصریح کرد: در این راستا شرکت ملی نفتکش مذاکراتی را با شرکت‎های خارجی از جمله دو شرکت بزرگ انجام داده است که محتوای این مذاکرات حاکی از علاقه این شرکت‎ها به استفاده از دریانوردان و افسران ایرانی است.
 
وی یکی دیگر از مواردی که باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد حمایت از صنایع داخلی اعلام کرد و افزود: هر چند تحریم‎های ظالمانه خسارت‎های سنگینی را به کشور وارد کرد اما برکاتی را نیز داشت که از جمله آن ایجاد موسسات رده‎بندی و بیمه‎ای قوی و توسعه ناوگان کشتیرانی کشور به رغم همه مشکلات است.
 
صفایی تاکید کرد: این در حالی است که دشمنان به دنبال این بودند که مرزهای دریایی ایران را ببندند و شریان تجارت ایران را متوقف کنند.
 
عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با تاکید بر لزوم حفظ اندوخته ها و تجارب دوران تحریم در پساتحریم افزود : در فضایی که پس از تحریم ایجاد خواهد شد و ما از اکنون اثرات آن را در مذاکرات خود با شرکت‎های خارجی می‎بینیم و با لحاظ موارد مربوطه در مقررات بالادستی و برنامه ششم انتظار می‎رود سهم دریا در تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *