يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰
۲

اقتصادهای صنعتی در حسرت اندکی تورم

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 462896
تورم پایین به مشکلی برای اقتصادهای توسعه یافته تبدیل شده و این موضوع مقامات این کشورها را ناگزیر می سازد تا یک بار دیگر به ابزارهای غیرمتعارفی نظیر خرید اوراق قرضه متوسل شوند که می تواند از نظر سیاسی غیرمحبوب باشد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از بلومبرگ خبر داد، مانتی بنت، در طول سال های طولانی ای که در آمریکا هتلداری کرده، تاکنون نرخ تورم پایینی به حد امروز شاهد نبوده است.

میزان سکونت در ۱۴۳ اتاق هتل گروه آشفورد در بالاترین رقم خود قرار دارد، اما هنوز افزایش قیمت اتاق ها برای بنت دشوار است.

بنت افزود: «زمانی که ما قیمت ها را زیادی بالا می بریم، شاهد کاهش تقاضا خواهیم بود و این ما را مجبور خواهد کرد تا مجددا قیمت ها را پایین بیاوریم.»

توصیف بنت از ناتوانی بنگاه های اقتصادی آمریکا برای افزایش قیمت ها، موضوع اصلی ای است که روسای بانک های مرکزی کشورهای صنعتی از جمله جانت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا دهه هاست به دنبال آن هستند. خانم یلن و دیگر مقامات فدرال رزرو در حال افزایش نرخ بهره و در عین حال تلاش برای روشن کردن این مسئله برای افکار عمومی هستند که نمی خواهند نرخ تورم برای مدتی طولانی در نزدیکی صفر درصد باقی بماند. آنها هفته گذشته پس از بالا بردن هزینه استقراض برای اولین با از سال ۲۰۰۶ تاکنون تصریح کردند که می خواهند نرخ بهره به ۲ درصد افزایش یابد.

فدرال رزرو در بیش از ۳ سال و نیم گذشته نتوانسته به هدف گذاری تورمی خود دست یابد و انتظار ندارد روند رشد قیمت ها تا پایان سال ۲۰۱۷ به هدف تعیین شده این بانک نزدیک شود.

مسئولان بانک مرکزی سوئد، حوزه یورو، انگلیس، ژاپن و حتی نیوزیلند نیز نتوانسته اند به هدف گذاری های تورمی خود دست یابند. ۳۰ سال پیش، هر سیاستگذار غربی از رسیدن نرخ تورم به زیر ۲ درصد استقبال می کرد. اما اکنون دیگر تورم زیادی پایین آمده و احتمال رسیدن آن به صفر درصد نزدیک تر است.

این موضوع مقامات غربی را ناگزیر می سازد تا یک بار دیگر به ابزارهای غیرمتعارفی نظیر خرید اوراق قرضه متوسل شوند که می تواند از نظر سیاسی غیرمحبوب باشد و در بازگرداندن فرصت های شغلی و رشد اقتصادی از دست رفته تاثیر چندانی نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
آقا چیزی نیست که . از کشور ما چند تا اقتصادخوان ببرند درست می شه ها. از ما گفتن.
محمد
از کارشناسان ومدیران ایرانی استفاده کنند در مدت کوتاه تورم بالای 50درصد را تجربه میکنند.