يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

بررسی‌نحوه‌استفاده ازموسیقی در دانشگاه

يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 462327
معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم آخرین وضعیت سند دانشگاه اسلامی را تشریح کرد و گفت: تحوه استفاده از موسیقی نیز در کارگروه مربوط به این سند بررسی می شود.
به گزارش جهان، سید ضیاء هاشمی در گفتگو با مهر با اشاره به سند دانشگاه اسلامی گفت: سند دانشگاه اسلامی دو سال پیش تدوین و ابلاغ شد و اکنون فرایند اجرای آن درحال انجام است.

وی ادامه داد: در طول این دوسال، کارگروه‌های مختلفی درخصوص روش، راهکار و فرایند اجریی شدن این سند فعالیت داشته اند. درحال حاضر یک کارگروه نیز درباره بخش های فرهنگی و تربیتی این سند فعال است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علم افزود: دراین کارگروه بخش های مختلفی از جمله حوزه و دانشگاه، توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی، مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. همچنین بخش دیگر این کارگروه درباره دغدغه های جدید مانند موسیقی و اردوها است که به عنوان روش های فرهنگی مد نظر هستند. بهترین راه استفاده از این روش‌ها در چهارچوب ضوابط، احکام دینی و شئونات فرهنگی بررسی می شود.

وی افزود: تاکنون آیین نامه هایی نیز در زمینه های مذکور تدوین شده که ابلاغ خواهد شد، در طول دوسال گذشته کارگروه‌ها به طور مرتب فعالیت دارند و همکاری و همدلی خوبی بین نهادهای مختلف در مدیریت آموزش عالی وجود دارد.

هاشمی افزود: طی دوسال گذشته این سند، روند خوبی را طی کرده و مرحله به مرحله پیش می رود، البته با توجه به جامع و گسترده بودن آن، سال‌ها زمان می برد تا اجرایی شود، ولی روند پیشرفت خوبی داشته و مراحلی از آن نیز به مرحله اجرا درآمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *