يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۴
۲۷
"جهان نیوز" بررسی می‌کند:

کارگران خارجی سخت مشغول کارند/ تهران در تصرف افغانستانی‌ها

پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 461839
مشکل بیکاری درنبودکارنیست که میلیونها کارگر بی مهارت خارجی اینجا کاردولتی پیمان کاری میکنند وحتی مدیریت پروژه بدون کاربدنی در دستشان است ،مشکل در بی مدیریتی وسهل انگاری برخی از مسئولین است .
کارگران خارجی سخت مشغول کارند/ تهران در تصرف افغانستانی‌ها
گروه جامعه جهان نيوز-احسان گل محمدی: بیکاری موضوعیست هم اقتصادی وهم سیاسی وهم دارای پیامدهای اجتماعی وقضایی، کسی نمیداند چرا همه داوطلبان ورود به عرصه رقابت های انتخاباتی چه در ریاست جمهوری یامجلس ،درشعارهایشان روی حل معضل بیکاری مانور میدهند ،ولی پس از رسیدن به مقصود این شعار راعملیاتی نمیکنند.

آیا برای مقامات سیاسی واقتصادی کشور خطرات فردی واجتماعی بیکاری پوشیده است ؟بعید است این عزیزان ندانند که بیکاری به بطالت وآسیب های اجتماعی دامن میزند و مشکلاتی چون معیشت وبی رغبتی جوانان به ازدواج ریشه درعدم اشتغال دارد.

دراین میان وزارت کار هم که خودش را کاملا کنارکشیده آنگونه که بیکاری هیچ ربطی به این وزارتخانه وکارشناسان آن ندارد.

چندروزیست که اداره فاضلاب تهران درشمیران مشغول حفاری ولوله گذاری وانشعاب دادن به خانه هاست ،وقتی به دوطرف خیابان ازگل درشمیران نگاه میکنی کارگران بیگانه ! بشدت مشغول کارند وترسی هم ازاداره کار یا نیروی انتظامی ندارند، بعد که درب منزل می ایند وامر ونهی میکنند تصورمیکنی این خیابان اشغال شده است ،هنگامیکه به ساختمان اسیب میزنند وسراغ سرکارگرشان رامیگیری میفهمی او نیز ازاتباع محترم بیگانه است ،واجرتی سه برابر نرخ لوله کش ایرانی ازشما به زور درخواست میکند.

وقتی مشاجره میکنی که شما رییستان کجاست زنگ میزنند که مهندسشان بیاید ،ازدور جوانی نزدیک میشود باپوشه ای دردست وبازمتوجه میشوی که این اقا هم غیر ایرانیست.

خلاصه گیرمیکنید بین اتباع بیگانه که بیسوادانش لوله میگذارند ونو سوادان رییسند وسوم ابتداییشان مهندس.

گیرکرده ای بین اتباع بیگانه که ساختمان وپیاده رو شهروند تهرانی را با بی ملاحظگی خراب میکنند ،راه عبورمرور ماشین ها را برای یه کارکوچک چند روز می‌بندند ازشما ناهاروچای ولباس با زنگ زدن درخواست میکنند وهیچکدام ایرانی نیستند.

درهمین حال جوان ایرانی بیکارمی چرخد دیپلمه هایی که کار این سرکارگر و آن مهندس تقلبیش را میتوانند انجام دهند لنگ کاروحقوق ثابتند تاازدواج کنند.

مشکل بیکاری درنبودکارنیست که میلیونها کارگر بی مهارت خارجی اینجا کاردولتی پیمان کاری میکنند وحتی مدیریت پروژه بدون کاربدنی در دستشان است ،مشکل در بی مدیریتی وسهل انگاری برخی از مسئولین است.

آیا نمیشد این پروژه فاضلاب بجای پیمانکار بیگانه به لوله کش های ایرانی هموطن سپرده میشد که ارزانترهم بود،ایا نمیشد آن سرپرست که بالباس پلوخوری به شهروندان امرونهی میکرد بجای خارجی بودن یک ایرانی بود.

جالب اینکه این درامد کلان به جیب پیمانکار اتباع بیگانه سپرده شده وغیراز پول دولت از هرخانه هم درهمان زمان کارپول میلیونی برای ارایه خدمات میگیرند.

وقتی از یکی ازمدیران فاضلاب تهران دراین موردسوال کردیم که ایا از این برادران اتباع بیگانه درمزایده پول کلانی گرفته اید وبعد آنهارا به جان ساکنین شهرانداخته اید پاسخ دادند که خیر این پیمانکاران جداگانه از اداره فاضلاب نیز دستمزد میگیرند.

قصه درد آوریست معضل بیکاری واینگونه بی تدبیری ها مارامیترساند که قرارنیست وزارت کار ودولت کاری بکنند وحداقل امکانات محدود اشتغال موجود را به چندبرابرقیمت به بیگانگان نسپارند .حیف که گوش شنوایی نیست و وزارت کار به سازمان تامین اجتماعی می اندیشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اتفاقا افغانی ها هم بهتر کار میکنن
هم کمتر حقوق میخوان
آخرش هم سرشونو میندازن میرن
من یه بار دو تا کارگر ایرانی گرفتم
درست که کار نکردن
آخرش هم به زور کلی پول اضافی گرفتن
چرا دروغ میگی
داود
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم چه دین و مذهبی دارین و یا متعلق به کدام زبان و قومیت ایرانی هستین؛ اما همین قدر می دانم که فرهنگ کار در کشور ما بیمار است. تنبلی، بی عاری و عدم وجود وجدان کار تقریبا یک مرض همه گیر است. اما افعانی ها با کمترین مزد ده برابر ایرانی ها کار می کنند؛ کدام آدم عاقلی حس نژاد پرستی اش گل می کند و بدون عقل و منطق از تنبلها، ...برای کار خود دعوت می کند؟
مسولی که حتی نوه نتیجه هایش شغل دارند مسلما زمزمه ...
رضا
مسئولان از جناب كرزاي حساب مي برند كوچكترين بي احترامي به (هموطنان جناب كرزاي) واكنش شديد ايشان را در پي خواهد داشت .
داداش كرزي خيلي وقته رفته! خوابي ها!
چرا ما و مملکت ما باید تاوان افغانها را بدهد اصلا تا حالا شده به این فکر کنیم که...
یک لحظه خودتو جای بنده های خدا قرار بده!
Iran, Islamic Republic of
وقتی بعضی ایرانی ها تنبلی می کنن همین می ئشه
اس..
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر و امیدم آزوست
الکی گناه و نندازیم گردن حضور افغانها این بندگان خدا اکثرا کارهای سختی رو انجام میدن که خود ایرانیها حاضر به انجامش نیستن
علی
Iran, Islamic Republic of
برای ملتی که کالای تولیدی خودش را نمی خرد و خارجی پسند است همان بهتر که کارگر خارجی کار کند، حالا افغانی یا هر ملیت دیگر، حتماً کارکردنشان مثل کالاهایشان بهتر است!
کالای تولید داخل نمونه اش پراید است که هر روز از کیفیتش می دزدند و قیمتش را بالاتر می برند.
Iran, Islamic Republic of
فردا تعدادشون زیاد بشه تکلیف چی؟
اگه شیعیانش باشن که اکثرا از قوم هزاره ان ( همونایی که چهره های مغولی دارن ) اشکالی نداره 4000 شهید طبق آمار خودمون دادن در جنگ با عراق یعنی بخاطر تشییع رفتن جنگیدن تا از ایران شیعه دفاع کنن ولی اکه اهل سنتش باشه که در خود افغانستان هم بخشهاییشون جزو طالبان و تازگیا داعش میشن واویلا
سید
جالبتراینکه از قوم طالبان هستن تاشیعه
بله به حضرت علی فحش میدن جلو چشممون
Colombia
تنبلی بدنی ایرانی ها افغانها را به ایران آورد
تنبلی ذهنی ایرانی های امروزی را نیز هشدار دهیم
سیدحسنی
این قضیه فقط محدود به خیابان ازگل نیست. توی اکثر محله های تهران امسال فاضلاب رو همین پیمانکاران با همین کارگران وصل کردند. پول مفت خوبی هم گرفتن.
Iran, Islamic Republic of
بنده سالهاست که این خطر کارگران بیشتر غیر قانونی وکمی هم قانونی را در همین سایتها به مس ءوین خواب زده با درد فریاد زده ام ولی گوش شنوایی ندیده ام اری نه تنها تمام تهران واستان تهران وهم جوار وروستاهاوشهرهای اطرااف تهران بلکه تمام شهرهای ایران در تصرف مهاجرین ومهمانان ناخوانده 30یا40 ساله ایران است که تبدیل به فاجعه ملی شده کارها که به دستشان بماند معضلات اجتماعی وکودکان ولو که درمترو یا جلوماشینها به زور به گد ایی از مردم میپردازند وهزاران خلاف واسیب های اجتماعی را همین مهاجرین بیگانه مرتکب میشوند که از حوصله این نوشته خارجاست دیروز برای خرید به تره بار رفته بودم بایک جوان افغان روبرو شدم که جلو من وابرین سد کرده بود که با التماس شدید وبه زور که عرصه را بر من ودوستم تنگ کرده بود که من مجبورشدم یک جفت جوراب از اوبخرم چون به جای او خجالت کشیدم تازه باعصبانیت به من که چرا بیشتر نمی خری انهم گرانتر بعد از ان با نفرین وطلبکاری گفت انشاالله ایران مثل فلسطین بشود وناسزا میگفت وبدون ترس از کسی کا ر خود رامیکرد به خود گفتم اشغال ایران بدون .. وباز شدن دروازهای شهر با ازادی کامل بروی سیل مهاجرین غیر قانونی که حالاهم انقدر جمیتشان زیاد شده که اگر هم اعتراضی بکنیم با سیل همولایتی های انها مواجه میشویم وامنیت جانی نداریم
Iran, Islamic Republic of
تو حرم حضرت معصومه هم کاراشو برادران افغانی انجام میدن
البته شاید قربت الی الله باشه خدا می دونه ولی خب اگه تقاضای کار مجانی هم بود باز ایرانی ها پیشقدمن
فرحان
ملیون ها کارگر افغانی !!!!!!!! ببخشید چیزی مصرف نکردین احتمالا ؟؟؟؟ خیلی عقده دارین ضاهرا
بندازیدشون بیرون خیلی از دختر ها توسط این ها ازار میبینن و به روی خودشون نمیارن برای حفظ ابرو
3 میلیون افغانی تو این کشور ول کردید به امون خدا کافیه بزنه به سرشون و بخوان اعتراض کنن میدونید سه میلیون یعنی چی؟؟ به خودتون بیاید
محمد
دو تا کارگر افغانی اوردیم برای یه کار بنایی پدرمون رو دراوردند بعد میگن افغانها خوب کار میکنند ...از خونمون دزدی هم کردند و رفتند ...به خدا ایرانیها هم محجوب ترند هم بهتر کار میکنند .......بابا تا کی باید از یه کشور بیگانه این همه مهاجر در ایران باشه نزدیک شش میلیون قانونی با غیر قانونی هاش میشه ده میلیون ..الان که افغانستان در امنیت کامله ...خوب باید اخراج بشن اینها ....
مشکل خود جوانان ایرانی هستند که حاضر به کار کردن نیستند و بهانه می اورند و حاضر به کارهای سخت نیستند مثل کارگری در ساختمان و بنایی و ...
ج
Estonia
دیدی جهان مرد نبودی نظرمو نذاشتی..