پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

چند درصد خودروهای وامی‌سهم تهران شد؟

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب: 461485
رئیس پلیس راهور پایتخت با اعلام خبر اجرایی شدن صدور جریمه ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌های پلیس از اول دی‌ از ورود بیش از ۶۰ درصد خودروهای فروخته شده با وام ۲۵ میلیونی به تهران خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری صبح امروز خود با اشاره به اجرایی شدن صدور جریمه ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌های نصب شده از اول دی‌ماه اظهار داشت: از اواخل سال گذشته اطلاع‌رسانی کاملی در خصوص فعالیت دوربین‌های نصب شده در محدوده طرح زوج و فرد انجام شد و مقرر شده بود که از ۲۲ فروردین‌ماه امسال این دوربین‌ها فعال شود ولی به دلایل مختلف و انجام اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم ثبت تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌های نصب شده انجام نشد و پلیس راهور برای متخلفان قبوض ارشادی و پیامک ارشادی ارسال کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا از اول دی‌ تخلف ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد توسط دوربین‌ها ثبت شده و برای متخلفان قبوض جریمه صادر شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه طی این مدت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار قبض ارشادی برای متخلفان صادر شده است، گفت: در حال حاضر روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد انجام می‌شود و انتظار می‌رود پس از صدور جریمه توسط دوربین‌های این محدوده، تعداد ورودهای غیرمجاز به زوج و فرد به کمتر از ۵۰ هزار خودرو کاهش یابد.

سردار حسینی با بیان اینکه خودروی متخلفان ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد به ازای هر یک ساعت به این محدوده یک بار جریمه می‌شود، گفت: آمارهای برآورد شده نشان می‌دهد روزانه ۱۸ میلیون سفر در معابر شهر تهران انجام می‌شود که از این میان ۲ میلیون سفر در هر روز در محدوده زوج و فرد انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین آمارهای به دست آمده حاکی از آن است که از میان ۱۶۰ معبر ورودی به محدوده طرح زوج و فرد، ۵۰ درصد از ورودها از ۱۰ معبر بزرگراهی صیاد شیرازی، همت، امام علی، سبلان و... انجام می‌گیرد.

* راه‌اندازی خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهیدان مطهری و بهشتی

رئیس پلیس راهور پایتخت با تاکید بر لزوم توسعه حمل و نقل عمومی در شهر تهران اظهار داشت: خوشبختانه مترو تهران در حال توسعه است و اتوبوسرانی نیز در نظر دارد تا دو خط ویژه جدید در خیابان‌های شهید مطهری و شهید بهشتی را در خلاف جهت تردد خودروها راه‌اندازی کند.

* تغییری در کیفیت صدور طرح ترافیک سال ۹۵ ایجاد نخواهد شد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص در پیش رو بودن ثبت‌نام اخذ آرم طرح ترافیک طی هفته‌های آتی و طرح پیشنهادی پلیس و شهرداری تحت عنوان طرح کاهش آلاینده‌ها موسوم به LEZ گفت: تا جایی که من از صدور مجوز طرح ترافیک برای سال آتی مطلع هستم، قرار است تا در کیفیت صدور مجوزهای طرح ترافیک تغییری ایجاد نشود.

* توقیف روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ خودروی پلاک مخدوش

رئیس پلیس راهور پایتخت در ادامه با اشاره به فعالیت پلیس پلاک در راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: با توجه به مخدوش بودن برخی از پلاک‌های وسیله نقلیه پایتخت پلیس مخصوصی برای رسیدگی به این تخلف تشکیل شده است که طی اقدامات این پلیس روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ خودروی متخلف که دارای پلاک مخدوش هستند توقیف می‌شود.

* توقیف خودروی بدحجابان و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی

سردار حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص برخورد پلیس راهور با خودروهای حامل سرنشینان بدحجاب گفت: پلیس راهور براساس تکلیف قانونی خود و همچنین دستور موکد فرمانده نیروی انتظامی برخورد قاطعانه‌ای با مظاهر علنی فساد از جمله بدحجابی، آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس و استفاده از شیشه‌های دودی دارد.

وی افزود: ماموران پلیس راهور پایتخت در هنگام مواجهه با خودروی این افراد اقدام به توقیف وسیله نقلیه و معرفی آنها به دستگاه قضایی می‌کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه پلیس راهور با خودروهایی که میزان تیرگی شیشه‌های آنها بیش از ۴۰ درصد باشد برخورد می‌کند در پاسخ به تسنیم گفت: در حال حاضر برخی از خودروهای خارجی به صورت فابریک دارای شیشه‌های دودی هستند ولی میزان تیرگی شیشه این خودروها کمتر از ۳۰ درصد است.

سردار حسینی ادامه داد: ماموران پلیس مرجع تشخیص میزان درصد تیرگی شیشه خودروها هستند و در صورتی که از بیرون داخل وسیله نقلیه دیده نشوند، ماموران پلیس اقدام به برخورد قانونی با متخلفان می‌کنند.

وی از تجهیز ماموران پلیس به تجهیزات تشخیص میزان درصد تیرگی شیشه‌های خودرو خبر داد.

* ورود ۶۰ درصد خودروهای فروخته شده با وام ۲۵ میلیونی به تهران

رئیس پلیس راهور پایتخت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص میزان ورود خودروهای فروخته شده در طرح اخیر دولت که مبلغ ۲۵ میلیون تومان وام به آنها تخصیص داده شده بود، گفت: شنیده‌ها حاکی است که بیش از ۶۰ درصد خودروهای فروخته شده در این طرح وارد شهر تهران می‌شوند.

سردار حسینی افزود: البته به نظر می‌رسد با توجه به میزان خودروهای موجود در پایتخت ورود این خودروها تاثیر چندانی در آلودگی هوا و یا افزایش ترافیک معابر پایتخت نداشته باشد ولی با توجه به آنکه هنوز خودروهای فروخته شده به مالکان تحویل داده نشده است، نمی‌توان اظهار نظر قطعی در این خصوص انجام داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته در هیچ جای دنیا نسبت به سرانه مالکیت خودرو هیچ محدودیتی وجود ندارد و در ایران نیز محدودیتی برای تعداد خودروهای تحت تملک افراد قائل نیستیم ولی متاسفانه در نحوه استفاده از خودروها در کشورمان برخلاف دیگر کشورهای دنیا مدیریت مناسبی انجام نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *