دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

دستگیری یکی دیگر از طراحان انفجار بیروت

يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۴۶
کد مطلب: 460899
منابع خبری از دستگیری «بلال البقار» از طراحان انفجارهای اخیر «ضاحیه جنوبی» بیروت خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تلویزیون «المیادین» شنبه شب اعلام کرد که «بلال البقار» طراح انفجارهای ضاحیه جنوبی بیروت، توسط شعبه اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان دستگیر شد.
 
بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی لبنان، بلال البقار را در شهر «طرابلس» واقع در شمال این کشور دستگیر کرده‌اند.
 
پیش از این، تلویزیون «المنار» در گزارشی اعلام کرده بود که برخی از اعضای هسته‌ تروریستی و عوامل انفجارهای ضاحیه دستگیر شده و بعضی دیگر همچنان تحت پیگرد قرار دارند. «صطام محمد الشتیوی» از اتباع سوریه که طراح و مغز متفکر این هسته تروریستی به شمار می‌رود، متولد سال 1948 بوده و هم اکنون در ارتفاعات منطقه مرزی «عرسال» بسر می‌برد.
 
بر اساس این گزارش، «عبدالکریم الشیخ علی» و «بلال البقار» به ترتیب بازوهای فعالیت الشتیوی در بیروت و مناطق شمالی لبنان بوده که به همراه عوامل اجرایی دیگری در راستای عملیات تخریبی این تروریست سوری فعالیت می‌کردند. افرادی به نام «عواد الدرویش» و «مصطفی خزام» با شیخ علی و «خالد سیف الدین زین الدین» با البقار فعالیت می‌کردند.
 
بر اساس گزارش‌های امنیتی، فعالیت این هسته‌ تروریستی یک سال گذشته از شهر «رقه» سوریه و با صدور دستور از سوی گروه تروریستی «داعش» به الشتیوی آغاز شد. داعش از الشتیوی خواست انفجارهایی را علیه مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت و منطقه «جبل محسن» در شهر «طرابلس» واقع در شمال لبنان اجرا کند.
 
انفجارهای انتحاری یک ماه گذشته در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت 43 کشته و 239 زخمی برجای گذاشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *