شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱
۱

وزارت علوم به دنبال آزادی عمل فتنه گران

شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 460807
دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه امروز عده‌ای می‌خواهند جنبش دانشجویی و دانشگاه را به حاشیه ببرند، گفت: جای سوال دارد که وزارت علوم و مسئولان چرا به فتنه‌گران برای حضور در دانشگاه مجوز می‌دهند.
به گزارش جهان، متین منتظمی دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس، گفت: متاسفانه ما تناقضاتی را در اظهارات و عملکرد رئیس جمهور شاهد هستیم. آقای روحانی از آزادی بیان و اینکه دانشجو باید آزادی داشته باشد سخن می‌گوید ولی هیچ اقدامی در این رابطه نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما باید تعریف درستی از آزادی داشته باشیم. آیا آزادی برگزاری کنسرت و اردوی مختلط است؟ اینها آزادی نیست. آزادی یعنی اجازه بدهیم دانشجویان حرف‌های خود را بزنند نه اینکه دهان منتقدان را ببندیم و فقط به طرفدارانمان اجازه صحبت بدهیم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: خیلی از تشکل‌های دانشجویی نتواستند اعضای خود را در مراسم ۱۶ آذری که با حضور رئیس جمهور در دانشگاه شریف برگزار شد، به همراه داشته باشند. ولی از آن طرف دیدیم برخی از جریان‌ها حضور پرتعدادی در مراسم داشتند.

منتظمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند: « حرف‌های تشکل‌های دانشجویی انقلابی و اسلامی همان حرف‌ها و مطالبات ماست و افرادی که در دانشگاه‌ها، کارها و مسئولیت‌های کلیدی در دست دارند مطلقاً نباید بر این تشکل‌ها سختگیری و فضای فعالیت آنان را محدود کنند.» ولی متاسفانه می‌بینیم برخی‌ها تلاش می‌کنند در مقابل دانشجویان انقلابی و دلسوز نظام بایستند و در مقابل به افراطی‌ها آزادی عمل می‌دهند.

وی افزود: اتفاقاتی که اخیرا شاهد آن هستیم ما را به یاد اتفاقات سال ۷۸ می‌اندازد، امروز هم عده‌ای می‌خواهند مانند آن سال‌ها جنبش دانشجویی و دانشگاه را را به حاشیه ببرند. البته این‌بار دانشجویان انقلابی هشیار هستند و اجازه چنین اقدامی را نخواهند داد.

دبیر سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: مسلما وقتی فتنه‌گران وارد دانشگاه می‌شوند با عکس‌العمل دانشجویان انقلابی روبرو می‌شوند چون دانشگاه جای کسانی که بدنبال آسیب زدن به نظام و انقلاب هستند، نیست. جای سوال دارد که وزارت علوم و مسئولان چرا به فتنه‌گران برای حضور در دانشگاه مجوز می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
خواهشا دیگه جامعه اسلامی حرف نزنه
از فعالیت هاشون تو دانشگاهها مشخصه