چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱
۱
حاج‌علی‌اکبری مطرح کرد؛

کسب حرام اقتصاد را فلج می‌کند

پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 460624
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد نگرانی‌های پیامبر اعظم (ص) درباره امت اسلامی را مطرح کرد و گفت: ایشان بر مراقبت نفوذ جریان نفاق در جامعه اسلامی تأکید داشتند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری بعد از ظهر امروز در مراسم سوگواری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در مسجد جامع دماوند، ضمن تسلیت ایام اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در روزهای پایانی عمر پربرکت و ارجمندشان نگرانی‌های داشتند که در این میان علاوه بر نگرانی پیامبر اکرم (ص) رشادت‌هایی نیز شنیده شده است.
 
وی افزود: آنچه از نگرانی‌های پیامبر اکرم (ص) از خودشان شنیده شده، خوف و نگرانی‌هایی درباره آینده امت اسلامی بوده است.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد:‌ مطالبی را که پیامبر اکرم (ص) بدان تصریح داشتند، در زندگی امروز و فردای ما جاری است و این مطالب حاوی درس‌ها و عبرت‌هایی می‌شود که نشان از نگرانی پیامبر اکرم (ص) برای امت اسلامی بوده؛ همچنین حاوی سفارش‌هایی می‌شود که مسلمانان باید در تمام مراحل زندگی امروز و آینده امت اسلامی بدان توجه داشته باشند.
 
*پیامبر (ص) به وظیفه اصلی خودشان در غدیر عمل و احساس آرامش کردند
 
حاج‌علی‌اکبری گفت:‌ نخستین مطلبی که بسیار برای پیامبر (ص) نگران‌کننده بود، بحث امامت و ولایت در جامعه اسلامی بوده است که اگر مردم با این موضوع مواجه شوند، چگونه رفتار خواهند کرد؛ خوشبختانه اتفاق غدیر رخ داد و پیامبر اکرم (ص) به وظیفه اصلی خود در معرفی امامت و ولایت عمل کردند و ایشان از آن جهت که وظیفه خود را انجام داده‌اند، احساس آرامش می‌کردند.
 
وی ادامه داد: آخرین کار بزرگی که پیامبر اکرم (ص) انجام دادند در خصوص آینده مدیریت عالی جامعه بوده است که با اتفاق غدیر بیعت سراسری انجام و تکلیف مدیریت جامعه اسلامی و امامت در امتداد خط نبوت مشخص شد؛ با توجه به اینکه خط نبوت، خاتم انبیاست، تداوم آن تنها با درایت و امامت امکان‌پذیر می‌شود.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: امامت اهمیت فوق‌العاده‌ای داشت و در این زمینه، پیامبر اکرم (ص) نگران این بودند که اگر امامت امت اسلامی به دست نااهل بیفتد، چه خواهد شد؛ در قرآن کریم نیز تصریح شده آنچه حیات جامعه اسلامی را تأمین می‌کند، ولایت امیرالمؤمنین و پاسخ به پیام غدیر است و این پاسخ باید قلبی باشد که در ادامه نیز سوره انفال به آن دعوت می‌کند.
 
*تجربه دورنمایی از ولایت الهی در طول 36 سال گذشته
 
حاج‌علی‌اکبری اضافه کرد: در سوره انفال این نکته نیز بیان می‌شود که «به خدا و رسولش و آنچه در نزد شما به امانت گذاشته می‌شود، خیانت نکنید».
 
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران 36 سال است که ایستادگی یک دورنمایی از ولایت‌ الهی را تجربه کرده‌ایم، گفت: ولایت‌فقیه سایه‌ای از ولایت کلی انسان الهی است که در این سال‌ها جامعه اسلامی تجربه‌های شیرینی در پیشرفت معنویات، امنیت، عظمت و ... داشته و این قطره‌ای از همان دریای راه خداست.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های پیامبر اکرم (ص)، چگونگی رفتاری است که در خصوص اهل‌بیت (ع) صورت خواهد گرفت و در شرایط عادی با اهل‌بیت (ع) چه رفتاری خواهد شد.
 
*هوای نفسانی انسان را کوچک می‌کند
 
حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: آن چیزی که مشهود بوده، ماندن ولی‌ امر ولایت در خانه و حاکمیت کسانی که ولایت جامعه را به دنبال هواهای نفسانی خود داشته‌اند، است و اگر کسی به دنبال هواهای نفسانی باشد، کوچک ‌می‌شود.
 
وی افزود: نتیجه برخی از اتفاقات در آن زمان، حاکمیت کسانی همچون یزید و معاویه و خانه‌نشینی امام علی (ع) بود؛ اگر مدیریت افکار استعدادها، اقتصاد و ... به دست نااهلانی بیفتد که خود تابع هواهای نفسانی هستند، نتیجه‌ای همچون واقع کربلا را به وجود می‌آورد که محصول پیروی از خواهش‌ها و تمایلات نفسانی است.
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: ‌موضوع دیگری که باید بدان توجه کرد درازای آرزوهاست؛ آرزوهای بلند برای انسان‌های کوتاه است و این افراد تنها به امید فردا و فرداها هستند و این امید داشتن‌ها نه تنها حرکتی را به وجود نمی‌آورد، بلکه هیچ کاری را نیز پیش نمی‌برد.
 
*کسب حرام اقتصاد را فلج می‌کند/ لزوم مراقبت از جریان نفاق در جامعه اسلامی
 
حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: یکی دیگر از نگرانی‌های پیامبر اعظم (ص) برای آینده امت اسلامی، کسب حرام است؛ کسب حرام مردم، اقتصاد را فلج می‌کند و نه تنها برکت را از زندگی می‌برد، بلکه اقتصاد و معنویات را نیز از بین خواهد برد.
 
وی اضافه کرد: یکی دیگر از نگران‌های پیامبر اکرم (ص) نفاق و حضور افراد نفوذی است که در ظاهر نام دین را یدک می‌کشند و پیامبر اکرم (ص) به این توصیه دارند که مراقب جریان نفاق در جامعه اسلامی باشید؛ پیامبر اکرم (ص) در تمام طول عمرشان به قرآن، عترت، نماز، علم، صله‌رحم و رسیدگی به نیازمند سفارش داشتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
رشوه و فساد اداری و کم فروشی و کالای بنجل و خدمات بد هم همینطور!