پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

ورود بیش از ۲ میلیون زائر به مشهدمقدس

پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 460592
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از ۲۶ صفر تا صبح امروز ۲ میلیون و ۱۹۵ هزار زائر وارد مشهد مقدس شده‌اند.
به گزارش جهان، محمد حسن واحدی در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: زائران ورودی به مشهد مقدس از ۲۶ صفر تا به امروز در قالب اتوبوس، قطار، هواپیما و وسائل نقلیه شخصی وارد مشهد مقدس شدند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی به تعداد زائران پیاده ورودی به مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: تا صبح امروز نیز ۷۰ هزار زائر پیاده وارد مشهد شده و ۷۴ هزار زائر پیاده در مسیرهای مواصلاتی به سمت مشهد مقدس در حرکت هستند.

واحدی با بیان اینکه تمهیدات مناسبی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بیش از ۱۸۰ مرکز اقامتی در قالب مدرسه، حسینیه، سالن‌های ورزشی و بسیج، مساجد در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: سالنی با ظرفیت ۱۸۰ هزار نفر برای اسکان اضطراری پیش بینی شده که در روزهای اخیر با توجه به بارش برف در مشهد حدود ۷۰ هزار نفر توسط ۲۰دستگاه اتوبوس به این محل منتقل و اسکان داده شدند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که تمهیداتی نیز برای بازگشت زائران رضوی در نظر گرفته شده است، گفت: برای بازگشت زائران پیاده ۴ هزار دستگاه اتوبوس و دو قطار محلی در مسیرهای مشهد- نیشابور و مشهد - سرخس به منظور انتقال زائران به محل زندگی در نظر گرفته شده است.

واحدی به راه اندازی سامانه‌ای با عنوان mashhad. ir اشاره کرد و افزود: این سامانه برای نخستین بار و با هدف ارتقای فرهنگ میزبانی از زائران طراحی و راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه یک هفته است که فعالیت خود را آغاز کرده و افرادی که تمایل دارند به زائران رضوی خدمت رسانی داشته باشند در قالب مالی، اسکان و خادمان افتخاری می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند و در یک هفته راه اندازی این سامانه ۵ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *