يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

جنبش دانشجویی ذاتا استکبارستیز است

يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 459706
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا اعلام کرد: جنبش دانشجویی در ایران از سرآغاز شکل‌گیری پیوندی عمیق و ناگسستنی با استکبارستیزی به هر شکل و هر رنگی دارد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن انتشار بیانیه‌ای به‌مناسبت روز ۱۶ آذر، روز دانشجو همه دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در داخل و خارج کشور را به هوشیاری و بصیرت، تقویت بنیان‌های اعتقادی و روحیه استکبارستیزی، تلاش جهت خودکفایی ایران اسلامی در همه زمینه‌های علمی، گسترش امید و نشاط در فضای جامعه و همچنین حفظ استقلال از جریانات و گروه‌های سیاسی دعوت کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

۱۶ آذر به‌عنوان نقطه عطفی در شکل‌گیری و اوج جنبش دانشجویی در ایران، نهیبی سالیانه برای تفکر مجدد در اهداف و آرمان‌های این جنبش و رسالت‌های پیش روی آن است.

به گواه سه قطره خونی که در ۱۶ آذر ۳۲ از پیکره این جنبش به زمین ریخت، جنبش دانشجویی در ایران از سرآغاز شکل‌گیری‌اش پیوندی عمیق و ناگسستنی با استکبارستیزی و مبارزه با استبداد به هر شکل و هر رنگی دارد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا به‌عنوان یکی از طلیعه‌داران این جنبش استقامت و پیگیری آرمان‌های ذاتی این جنبش را بر خود فرض دانسته و بر توجه به راهبردها و تاکتیک‌های به‌روز شده جبهه استکبار و استبداد تأکید دارد.

بی‌‌شک جدی‌ترین و بنیادی‌ترین استراتژی جبهه استکبار در شرایط کنونی، پس از نهیب عظیمی که در سایه انقلاب عظیم اسلامی در ایران خورد، تمرکز بر فرسایش و خلل در ریشه‌ها و بنیان‌های شکل‌گیری و بسط تفکر انقلاب اسلامی است، آنچه در کلام رهبر عظیم الشان انقلاب تحت عنوان راهبرد «نفوذ» بیان شد.

قطعاً عمق راهبردی گفتمان شکل گرفته از انقلاب اسلامی ایران که پهنه کشورهای اسلامی را در برگرفته است بر جبهه استکبار پوشیده نیست و آنان پس از سیلی‌های مکرر در سی و هفت سال گذشته به روشنی آموخته‌اند که بهترین و مؤثرترین شیوه برای غلبه بر این تفکر و گفتمان، پوسیدن ریشه‌ها و ارکان داخلی آن از درون است.

نقطه تمرکز جبهه مستکبرین، تغییر نگرش و استحاله درونی باورهای انقلابی در قشرهای مرجع و فرهیخته کشور به‌عنوان طلایه‌داران گفتمان انقلاب اسلامی است. بر این اساس فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی و سیاسی به‌طور مستقیم آماج نفوذ فکری و عقیدتی مستکبرین هستند.

آنچه می‌تواند راهبرد جبهه استکبار برای نفوذ در قشرهای نخبه و فرهیخته به عنوان قشرهای مرجع را به ثمر برساند، نقاط خلل و آسیب‌پذیر درونی است که باید عمیقاً آنها را شناسایی و رفع کرد. عمده‌ترین مجاری و نقاط آسیبی که راهبرد نفوذ را می‌تواند کارساز کند، خلل در ایمان و اعتقاد راسخ به نصرت الهی، خودکم‌بینی، عدم اعتماد به داشته‌ها و ظرفیت‌های درونی و ضعف در شناخت عمیق مبانی و ریشه‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های امام راحل است.

نگاهی به عرصه بین‌الملل نشان می‌دهد که امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار و با همکاری مزدورانش برای تأمین منافع مادیشان، چه بلایی سر ملت‌های دنیا از نژاد و مذهب‌های مختلف آورده‌ است.

تراژدی غمبار داعش که حاصل نفوذ جریان انگلیسی ساخته وهابیت به درون خانواده‌های مسلمان در اقصی نقاط دنیا و سوءاستفاده و به بازی گرفتن اعتقادات مقدس اسلامی و قرآن عزیز توسط این جریان است، منجر به شکل‌گیری جنگ خانمان‌سوزی در دنیای اسلام و کشته‌شدن انسان‌های بی‌گناه شده است.

مدعیان دروغین حقوق بشر در پایمال کردن حقوق بشر و رسیدن به مطامع خویش از هیچ جنایتی کوتاهی نمی‌کنند و طنز تلخ تاریخ است که عده‌ای خودباخته و خودفروخته تلاش در جهت تطهیر چهره استکبار دارند.

باور داریم به‌خاطر حافظه خوب تاریخی ملت ایران از استکبار و روشنگری‌های داهیانه مقام معظم رهبری و اتحاد عمیق و ناگسستنی امام و امت در ایران، نفوذ در بدنه ملت امکان‌پذیر نخواهد بود.

امید که نخبگان و مسئولان نیز از این امتحان بزرگ سربلند بیرون بیایند که اگر نتوانند مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی و امام و شهدای گرانقدر باشند، خود را از دایره ملت خارج کرده‌اند.

از دیگر سو تمرکز استبداد رسانه‌ای جهانی، که هنر بزرگی در جعل واقعیات، پوشانیدن و تحقیر حقایق بزرگ و برجسته کردن خطوط انحرافی دارد، پشتوانه اصلی راهبرد جبهه استکبار است.

بر چه کسی پوشیده است که این استبداد رسانه‌ای بر ظلم‌های بی‌شمار بر مسلمانان تحت سیطره حکومت‌های دست‌نشانده استکبار چشم فروبسته بود و فروبسته است؟! برکدام انسان روشن ضمیری پوشیده است که استبداد رسانه‌ای در تبیین ریشه‌های شکل‌گیری جریان‌های افراطی اسلامی و نقش مستکبرین و ایادی موذی و خبیث آنها در به‌وجود آمدن این جریان‌های افراطی گنگ و خاموش است؟! این در حالی است که ترویج شهوت، مصرف، لذت‌گرایی افراطی همه در جهت تأمین مستقیم و غیرمستقیم منافع مستکبرین است.

در چنین فضایی، قطعاً اولویت اصلی جنبش دانشجویی و از جمله اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا تعمیق ایمان به قدرت لایزال الهی، تقویت باور و اعتماد به داشته‌های درونی و شناخت عمیق و ژرف از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل و رهبری است.

از سوی دیگر تقابل با استبداد رسانه‌ای حاکم بر دنیا، نقش بی‌بدیل جریان‌های دانشجویی در روشنگری نسبت به حقایق و واقعیت‌های جهان را برجسته‌تر و حیاتی‌تر می‌کند.

تببین حقایق با مخاطب قرار دادن ضمیرهای روشن انسان‌های آزاداندیش که به‌عنوان راهبرد اصلی روشنگری در نامه‌های مقام معظم رهبری به جوانان غربی مورد توجه قرار گرفت، مسیری روشن را پیش روی جنبش دانشجویی برای ایفای دین و رسالت عمیق خود در این حوزه ترسیم می‌کند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر همه دانشجویان عزیز و تشکل‌های دانشجویی در داخل و خارج کشور را به هوشیاری و بصیرت، تقویت بنیان‌های اعتقادی و روحیه استکبارستیزی، تلاش جهت خودکفایی ایران اسلامی در همه زمینه‌های علمی، گسترش امید و نشاط در فضای جامعه و همچنین حفظ استقلال از جریانات و گروه‌های سیاسی دعوت می‌کند.

والسلام علی من اتبع الهدی
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا

۱۶ آذر ۱۳۹۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *