يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

موج اعتراض‌ها در یونان ادامه دارد

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 459043
اتحادیه‌های تجاری یونان از برگزاری تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به تصمیمات اخیر دولت در آتن برای اجرای اقدامات شدید ریاضتی خبر دادند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، چندین اتحادیه تجاری در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، روزنامه‌نگاران یونانی امروز چهارشنبه در اعتراض به اقدامات ریاضتی اتخاذ شده توسط آتن اعتصاب خواهند کرد.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است:‌ کارکنان بخش رسانه در کنار کارگران در این کشور، خواستار برقراری امنیت اجتماعی، مزایای اجتماعی و خدمات درمانی مناسب خواهند شد.
 
علاوه براین، بیانیه مذکور تأکید دارد، ایجاد صندوق بیمه حرفه‌ای توسط دولت یونان از دیگر خواسته‌های روزنامه‌نگارانی است که امروز اعتصاب می‌کنند.
 
بنا بر اعلام خبرگزاری‌ها، این اعتصاب فردا 3 دسامبر (12 آذرماه) ساعت 6 صبح به وقت محلی (ساعت 4 صبح به وقت گرینویچ) آغاز خواهد شد و قرار است به مدت 24 ساعت ادامه داشته باشد. کارکنان تمام رسانه‌های یونانی از جمله رادیو و تلویزیونی دولتی و روزنامه‌ها در این اعتصاب شرکت دارند.
 
بر اساس این گزارش، امروز چهارشنبه دوم دسامبر (11 آذرماه) نیز تظاهراتی در اعتراض به تصویب بودجه جدید یونان برای سال آینده برگزار شده است.
 
در حال حاضر آتن سخت در تلاش است تا بدهی‌های چندین میلیارد یورویی خود به وام‌دهندگان را پرداخت کند. در ماه آگوست، اروپا ارائه بسته سوم محرک اقتصادی به یونان را در ازای اجرای اصلاحات شدیدتر اقتصادی و نیز اقدامات ریاضتی بیشتر به تصویب رساند. در این طرح قرار است مستمری‌ها در یونان قطع شده و مالیات‌ها نیز افزایش یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *