چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰
۱

جاسوسی اسکایپ از دفترچه تلفن

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 458062
ابزارهاي پيام‌رسان اينترنتي اسکايپ، ‏ واتس‏اپ و Yelp به داده‏هاي مربوط به ليست شماره تلفن‏هاي گوشي هزاران بار مراجعه مي‏کنند و هنوز هيچ مرکزي به درستي نمي‏داند چرا اين نرم‏افزارها اقدام مذکور را انجام مي‏دهند. شرکت‌هاي مايکروسافت به عنوان توليدکننده اسکايپ، فيس‌بوک به عنوان توليدکننده واتس‏اپ و Yelp نتوانستند به‌طور دقيق توضيح دهند که چرا اين ابزارهاي موبايلي به دفترتلفن کاربر دسترسي دارند و معمولا در گوشي اندرويدي اين اقدام را انجام مي‏دهند.
به گزارش جهان به نقل از دنياي اقتصاد، ابزارهاي پيام‌رسان اينترنتي اسکايپ، ‏ واتس‏اپ و Yelp به داده‏هاي مربوط به ليست شماره تلفن‏هاي گوشي هزاران بار مراجعه مي‏کنند و هنوز هيچ مرکزي به درستي نمي‏داند چرا اين نرم ‏افزارها اقدام مذکور را انجام مي‏دهند. شرکت‌هاي مايکروسافت به عنوان توليدکننده اسکايپ، فيس‌بوک به عنوان توليدکننده واتس‏اپ و Yelp نتوانستند به‌طور دقيق توضيح دهند که چرا اين ابزارهاي موبايلي به دفترتلفن کاربر دسترسي دارند و معمولا در گوشي اندرويدي اين اقدام را انجام مي‏دهند.

گوشي هوشمند Priv بلک‏بري که به عنوان نخستين محصول اندرويدي اين شرکت کانادايي معرفي شده و روي آن نسخه ۵.۱.۱ سيستم‌عامل اندرويد نصب شده، ابزار ويژه‏ اي را با نام DTEK در خود جا داده است که دسترسي نرم‏ افزارهاي مختلف به داده ‏هاي کاربر را مانيتور مي‏کند. اين نرم‏ افزار نشان مي‏دهد چه ابزاري، چه زماني، چگونه و براي چه مدتي به اطلاعات شخصي کاربر ازجمله موقعيت جغرافيايي، ليست دفترتلفن، پيام‏هاي متني، دوربين و ميکروفن دسترسي دارد. نرم‏ افزار مذکور نشان داد ابزارهاي ارتباطي اين اقدام را انجام مي‏دهند. ابزار کاربردي اسکايپ که به صورت گسترده توسط کاربران موبايلي مورد استفاده قرار مي‏گيرد، بدترين مورد در اين زمينه بوده است. اين‌طور که گفته مي‏شود، اسکايپ در دوره زماني سه روزه ۳۴۸۴ بار به دفترتلفن گوشي هوشمند سر مي‏زند و اطلاعات آن را به دقت کامل بررسي مي‏کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اتفاقاْ م هم یک همسایه بسیار علاقمند داریم که روزی هزار بار درب را باز میکند ببیند چه خبر است.... ساید ایشان مخترع اسکایپ بوده و ما نمیدانستیم!

یا شاید اسکایپ از علم و دانش ایشان بهره برداری غیر مجاز کرده و به ان سرک کشیده!!!!!