دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱

له له دانشجویان اسراییلی برای حشیش!

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 457656
نتایج یک نظرسنجی در یک روزنامه صهیونیستی نشان می دهد که آمار دانشجویان اسرائیلی طرفدارقانونی شدن حشیش نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است.
به گزارش جهان، میزان به نقل از روزنامه صهیونیستی جرالم پست خبر داد، یافته های یک نظر سنجی نشان می دهد که اگر به اختیار دانشجویان اسرائیلی بود، سیاست تدوین مقررات درباره حشیش کاملا متفاوت از آن چیزی می شد که در حال حاضرهست.

طبق قوانین موجود در اسرائیل ، بین ممنوعیت مواد مخدر به اصطلاح سخت مانند هروئین و کوکائین و مواد مخدری که به طورکلی از آنها به عنوان مواد کمتر خطرناک یاد می شود مانند حشیش، تفاوتی وجود ندارد.

بر اساس این نظرسنجی که از سوی اتحادیه ملی دانشجویان اسرائیلی انجام شده، ۸۹ درصد از دانشجویان خواستار تغییر نگرش قوانین موجود در جهت متفاوف تلقی کردن این دونوع از مواد مخدر از یکدیگر هستند.

این نظرسنجی که ۱۰ هزار دانشجو از موسسات دانشگاهی مختلف در آن مورد سنجش قرار گرفته اند نشان می دهد که ۴۳ درصد از دانش آموزان معتقدند نه تنها هروئین باید از حالت غیر قانونی خارج شود بلکه باید تحت مقررات دولتی به فروش هم برسد.

در این نظر سنجی تنها ۲ درصد از شرکت کنندگان از آزادی مصرف هروئین برای همه و فروش آزدانه آن حمایت کرده اند . با توجه به یافته های این نظرسنجی، در مقایسه با آمار سال گذشته، میزان حمایت از قانونی شدن مصرف هروئین در بین دانشجویان اسرائیلی افزایش یافته و میزان حمایت از ادامه ممنوعیت فعلی هروئین کمی کاهش نشان می دهد. به عنوان مثال، در نظرسنجی سال ۲۰۱۴، ۱۴ درصد از پاسخ دهندگان گفته بودند که موافق منع کامل استفاده از هروئین هستند در حالیکه در نظر سنجی امسال تنها ۱۱ درصد گفته اند که با چنین ممنوعیتی موافق هستند.

گیلار آردیتی رئیس اتحادیه ملی دانشجویان اسرائیل در یک مصاحبه مطبوعاتی با اعلام نتایج این نظر سنجی گفت:این موضوع نشان دهنده نوعی شکاف نسلی است و امروز صدها هزار نفر از جوانان به عنوان مجرم شناخته می شوند . وی افزود مردم با این طبقه بندی قانون در باره مواد مخدر موافق نیستند و باید فکری جدی برای تدوین قوانین مناسب در این زمینه کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پس باید یه سر به خوابگاههای دانشگاه های ایران بزنی